گوگل

گوگل فوتوز تا یک ماه آینده پولی می‌شود

گوگل در سال ۲۰۱۵، سرویس جدیدی را به نام فوتوز (Photos) عرضه کرد. قابلیتی که امکان ذخیره تصاویر و ویدیوها را با کیفیت بالا برای کاربران فراهم می‌کرد و به لطف این ویژگی، خیلی زود در میان کاربران جا افتاد.

اما همانطور که گوگل در ماه نوامبر نیز اعلام کرد، این قابلیت یعنی ذخیره نامحدود تصاویر در گوگل فوتوز به زودی به پایان خواهد رسید. طبق گزارش این شرکت، از یکم ژوئن (11 خرداد)، کاربران تنها به 15 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی رایگان دسترسی خواهند داشت و استفاده از فضای بیشتر تنها در صورت پرداخت پول امکان‌پذیر خواهد بود.

به عبارتی دیگر، دیگر مهم نیست که شما تصاویر و ویدیوهایی خود را با چه کیفیتی در این سرویس ذخیره می‌کنید، گوگل وان حجم فایل‌هایتان را محاسبه می‌کند و اگر از 15 گیگابایت فراتر برود می‌بایست برای ادامه آپلودها و دسترسی به فضای بیشتر، هزینه‌ای را پرداخت کنید.

حال کاربران دو گزینه پیش رو خواهند داشت؛ یا باید با همین فضای 15 گیگابایتی صبر کنند یا هزینه استفاده از فضای بیشتر را روی گوگل وان بپردازند. البته گوگل اعلام کرده که بسیاری از کاربران نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای استفاده از سرویس فوتوز نخواهند داشت.

این شرکت گفت که تقریبا 80 درصد از کاربران گوگل فوتوز حداقل در سه سال اول استفاده از این سرویس، نمی‌توانند حداکثر ظرفیت یعنی 15 گیگابایت را پُر کنند. ناگفته نماند فضایی که گوگل فوتوز در اختیار کاربران قرار می‌دهد، سه برابر فضای پنج گیگابایتی آیکلاد اپل است.

طبق آخرین اطلاعات، گوگل فوتوز اکنون بخشی از اکوسیستم ذخیره کلاد گوگل وان محسوب می‌شود و در کنار سرویس‌هایی چون گوگل درایو و جیمیل قرار گرفته است. گوگل همچنین یک سرویس VPN رایگان را برای کاربران اندرویدی که فضای دو ترابایتی یا بیشتر را در گوگل وان درخواست کنند، ارائه می‌دهد.

در خصوص قیمت خرید فضای ذخیره‌سازی در گوگل وان نیز باید گفت که کاربران می‌توانند با پرداخت دو دلار در ماه، از فضای 100 گیگابایتی، سه دلار در ماه از فضای 200 گیگابایتی، 10 دلار در ماه از فضای دو ترابایتی و 150 دلار در ماه از فضای 30 ترابایتی بهره‌مند شوند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا