اپل

آیا ریستارت کردن گوشی باعث ارتقای عملکرد گوشی می‌شود؟

اگرچه گوشی‌ها‌ی هوشمند نیازی به استراحت ندارند، اما اگر هر چند وقت یکبار آن‌ها‌ را خاموش و یا ریستارت کنیم، ‌می‌تواند بهبود عملکرد آن‌ها‌ را به دنبال داشته باشد.

حتما برای شما نیز پیش آمده که بعد از بروز یک مشکل در اجرای نرم‌افزار و یا به اصطلاح فریز شدن اپلیکیشن‌ها‌، مجبور به ریستارت یا‌ها‌رد ریست کردن گوشی ‌می‌شوید. این اقدام در اغلب مواقع منجر به رفع مشکل و باگ مربوطه ‌می‌شود.

بنابراین، به جای آنکه ریستارت یا خاموش کردن گوشی را در هنگام بروز مشکل انجام دهید، بهتر است هر چند وقت یکبار و برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی، گوشی خود را ریستارت کنید. برخی از گزارش‌ها‌ حاکی از آن است که عملکرد گوشی با ریستارت شدن، سریع‌تر و بهتر خواهد شد. بدین معنی که عملکرد کلی دستگاه در اجرای برخی فرآیندها همانند بارگذاری اپلیکیشن‌ها‌ و یا نمایش انیمیشن‌ها‌ ارتقا خواهد یافت.

شاید به این دلیل باشد که ریستارت کردن گوشی ‌می‌تواند مموری دستگاه را رفرش و کش آن را پاک ‌می‌کند. اگرچه طراحی آی او اس به گونه‌ای است که به خودی خود، مموری را مدیریت و بهینه ‌می‌کند اما در کنار آن، یک ریستارت ‌می‌تواند عملکرد دستگاه را بیش از پیش بهبود ببخشید.

از سویی دیگر، ریستارت کردن گوشی ‌می‌تواند در ارتقای طول عمر باتری نیز موثر باشد. بدین معنی که هرچه اپلیکیشن کمتری در بک‌گراند دستگاه فعال باشند، شارژ کمتری از باتری مصرف خواهد شد. بنابراین، با ریستارت کردن ‌می‌توان فعالیت اپلیکیشن‌ها‌ در بک‌گراند را متوقف کرد.

همچنین برخی از کارشناسان توصیه ‌می‌کنند که هر چند وقت یکبار، گوشی را خاموش کرده و اجازه دهیم تا دستگاه و نمایشگر آن برای حداقل چند دقیقه هیچ فعالیتی نداشته باشد. این کار باعث افزایش سلامت دیجیتال دستگاه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا