اپل

درخواست باج 50 میلیون دلاری از اپل در ازای عدم افشای اطلاعات محصولات این شرکت

اقدامات خرابکارانه علیه شرکت‌های بزرگ تازگی ندارد و در جدیدترین مورد، یک گروه هکری روسی به نام REvil با نفود به سرورهای یکی از شرکای اپل، به اطلاعات حساس و محرمانه‌ای از محصولات معرفی‌نشده این شرکت دست یافتند.

این گروه هکری به جای حمله به اپل، یک شرکت تایوانی به نام کوانتا (Quanta) را که از جمله شرکای اپل در تولید مک بوک و دیگر محصولات این شرکت به شمار می رود، مورد هدف قرار دادند و خواستار باجی معادل 50 میلیون دلار در ازای عدم افشای اطلاعاتی شدند که به آن دست یافتند.

اما پس از پاسخ منفی شرکت کوانتا به پرداخت این باج 50 میلیون دلاری، هکرها به اپل فشار آورده و خواستار کمک این شرکت به کوانتا برای پرداخت این میزان پول شدند. کوانتا اعلام کرد که موضوع را با مراجع قانونی مطرح کرده از این طریق در پی بررسی و ردیابی هکرهاست.

این اتفاق درست در روز 20 آوریل و همزمان با برگزاری رویداد فصل بهار اپل موسوم به Spring Loaded اتفاق افتاد و هکرها 21 اسکرین‌شات را از نقشه شماتیک مک بوک در حال ساخت اپل را منتشر و اعلام کردند که در صورت عدم پرداخت مبلغ مورد نظر، تما‌می‌این اطلاعات را در فضای وب منتشر خواهند کرد.

برخی از تصاویری که این هکرها منتشر کردند، مربوط به آیمک 2021 مجهز به تراشه M1 اپل بود که در خلال مراسم اخیرا اپل منتشر شد. این گروه هکری اعلام کرد که تا یکم ماه مه ‌می‌بایست مبلغ تعیین‌شده برایشان ارسال شود و در غیر این صورت، اطلاعات را فاش خواهند کرد.

از طرفی هنوز مشخص نیست که چه میزان اطلاعات در اختیار هکرها قرار دارد. با این حال، گروه REvil مدعی شده که به اطلاعات حساسی از اپل واچ، مک بوک ایر و مک بوک پرو دسترسی پیدا کرده است.

با این حال، کوانتا مدعی شده که این اطلاعات آنچنان هم حائز اهمیت نیستند و دسترسی هکرها محدود بوده است. در هر صورت، اگر گفته‌های هکرها درست باشد و اپل نیز به این باج 50 میلیونی تن ندهد، شرایط دشوار خواهد شد و شاید بخش زیادی از اطلاعات محصولات اپل که هنوز معرفی نشده‌اند، فاش شود.

درخواست باج 50 میلیون دلاری از اپل در ازای عدم افشای اطلاعات محصولات این شرکت

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا