تکنولوژی

آی‌مک M1 اپل با رنگ‌های جدید رونمایی شد

شب گذشته شرکت اپل از نسل جدید آی‌مک با طراحی جدید رونمایی کرد. آی‌مک M1 اپل از نمایشگر نازک‌تر، چیپست اختصاصی اپل و همچنین بدنه با رنگ‌های متنوع و جدید بهره می‌برد. به گفته اپل این رنگ‌ها از آی‌مک‌های قدیمی All-in-one شرکت برگرفته شده‌اند. اپل همچنین در این مراسم اعلام کرد آی مک های جدید برای استفاده از چیپست‌های M1 در آنها، به طور کامل بازطراحی و تولید شده‌اند.

آی‌مک M1 اپل با رنگ‌های جدید رونمایی شد

طراحی و نمایشگر آی مک M1

آی مک M1 اپل به نمایشگر 24 اینچی 4.5K رتینا و 11.3 میلیون پیکسل و همچنین حاشیه کمتر در کناره و بالای پنل نمایشگر مجهز شده اما همچنان در قسمت پایینی دستگاه حاشیه زیادی جود دارد. البته اپل پشت نمایشگر را هم برخالف نسخه قبلی که حالت خمیده داشت، به صورت تخت طراحی کرده است. نمایشگر آی‌مک جدید اپل همچنین به تکنولوژی «True Tone» مجهز است که به صورت خودکار دمای رنگ را تنظیم می‌کند.

اپل همچنین کیفیت دوربین وب کم را در آی مک جدید افزایش داده و تصاویر و چهره کاربر بسایر بهتر و شفاف‌تر نمایش داده می‌شوند. دوربین آی مک جدید از سنسور بزرگتر بهره می‌برد و رزولوشن آن نیز 1080p اعلام شده است.

آی مک M1 اپل 11.5 میلی‌متر ضخامت دارد. به گفته شرکت این نسل از آی مک صدا و گرمای کمتری را هم تولید می‌کند که این مزیت به لطف به کارگیری چیپ M1 در این دستگاه امکان‌پذیر شده است. آی مک جدید از دو فن خنک کننده کوچک بهره می‌برد که جایگزین سیستم خنک کننده بزرگ در نسخه‌های قبلی شده است.

همچنین در آی مک M1 از کابل برق آهن ربایی استفاده شده که شباهت زیادی به کابل‌های مگ سیف قدیمی دارد. این کابل به پشت دستگاه متصل می‌شود. نسخه پایه آی مک با درگاه یو اس بی C/پورت‌های تاندربولت در پشت و نسخه‌های بالاتر با دو پورت یو اس بی C اضافه عرضه می‌شوند. نکته عجیب اینکه در این دستگاه همچنان از جک هدفون استفاده شده است.

آی‌مک M1 اپل با رنگ‌های جدید رونمایی شد

همچنین در کنار آی مک M1، اپل از کیبورد، ماوس و ترک پدهای جدید با رنگ‌های جدید و مشابه رونمایی کرد. کیبورد جدید به دکمه تشخیص اثرانگشت برای لاگین مجهز است.

آی‌مک M1 اپل با رنگ‌های جدید رونمایی شد

نسخه پایه آی مک M1 با قیمت 1299 دلار عرضه می‌شود و نسخه قوی‌تر با رنگ‌ها اختصاصی نیز 1499 دلار قیمت خواهند داشت. این دستگاه از اواسط خرداد ماه به بازار عرضه می‌شود.

قیمت و تاریخ عرضه آی مک M1

نسخه پایه آی مک جدید با 8 گیگابایت رم و هارد اس‌اس‌دی 256 گیگابایتی عرضه می‌شود که امکان ارتقای آن به رم 16 و هارد 2 ترابایتی امکان‌پذیر است.

این اولین سری از آی مک های اپل است که به پردازنده‌های اختصاصی شرکت مجهز می‌شود. اپل ابتدا از چیپ M1 در مک‌بوک ایر، مک‌بوک پرو و مک مینی استفاده کرد. اپل گفته قصد دارد این چیپ ها را در آینده درون تمامی محصولات سری مک خود استفاده کند.

آی‌مک M1 اپل با رنگ‌های جدید رونمایی شد

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا