هواوی

هواوی هشتمین کمپانی خلاق دنیا در سال 2021 لقب گرفت

گروه مشاوره بوستون (BCG) که یک شرکت مشاوره‌ای و مدیریتی آمریکایی است، در جدیدترین رتبه‌بندی خود اعلام کرد کمپانی هواوی از نظر نوآوری و خلاقیت در بین 10 شرکت برتر دنیا در سال 2021 قرار دارد.

اقدامات نوآورانه مستلزم سرمایه‌گذاری عظیم، حمایت از توسعه‌دهندگان، داشتن آزمایشگاه‌های پیشرفته تحقیق و توسعه و چشم‌انداز بلندمدت است؛ از همین رو، قرار گرفتن در لیست شرکت‌های نوآور در سطح جهانی دستاوردی بزرگ محسوب می‌شود.

اخیراً گروه مشاوره بوستون (BCG) که شرکتی آمریکایی با بیش از 45 شعبه در دنیاست، لیست پنجاه کمپانی خلاق دنیا را منتشر کرده است که در بین آنها نام هوآوی هم به چشم می‌خورد.

هواوی هشتمین کمپانی خلاق دنیا در سال 2021 لقب گرفت

در این لیست اپل و گوگل، جایگاه های اول و دوم را اشغال کرده‌اند و آمازون، مایکروسافت و تسلا هم توانسته‌اند به ترتیب جایگاه‌های سوم، چهارم و پنجم را از آن خود کنند. اما در این لیست نامHuawei  نیز به عنوان یکی از معدود شرکت‌های آسیایی حاضر، جلب توجه می‌کند و این کمپانی توانسته در این رده‌بندی، در جایگاه هشتم شرکت‌های برتر جهانی در حوزه نوآوری قرار بگیرد.

رتبه بندی BCG بر اساس یک مدل به نام i2i انجام می‌شود که توانایی‌های برندها در نوآوری را در دو حوزه ارزیابی می‌کند. این دو حوزه شامل اقدامات نوآورانه و پلتفرم‌های نوآورانه است. این مؤسسه موارد دیگری چون پروژه‌های خلاقانه، حجم سرمایه‌گذاری و نظیر آنها را نیز در محاسبه شاخص i2i وارد معادله می‌کند.

هواوی هشتمین کمپانی خلاق دنیا در سال 2021 لقب گرفت

اخیراً هواوی گزارش مالی سال 2020 خود را نیز منتشر کرد که نشان می‌دهد جدای از خلاقیت این کمپانی، فروش آن نیز در سال 2020 میلادی به 136.7 میلیارد دلار رسیده و سودی معادل 9.9 میلیارد دلار عاید این شرکت شده است. بر اساس این گزارش، علی‌رغم شرایط سخت موجود، درآمد هواوی 3.8 درصد و سود این کمپانی 3.2 درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا