تکنولوژی

در انتخاب پسورد، هرگز این اشتباهات را انجام ندهید

انتخاب یک پسورد یا کلمه عبور مطمئن، از جمله مهمترین اقدامات برای در امان ماندن از حمله هکرها و افراد فرصت‌طلب در فضای وب به شمار می‌رود و بی‌توجهی به این مسئله می‌تواند عواقب سنگینی را برای کاربر به دنبال داشته باشد.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از قربانیان هکرها، پسوردهای ساده و قابل حدس را برای اکانت‌های خود انتخاب و راه را برای دسترسی به اطلاعات شخصی و محرمانه خود باز کردند. جدای از انتخاب پسوردهای رایج، این روزها بسیاری از کاربران، نام حیوان خانگی خود را به عنوان پسورد اکانت‌های خود در نظر می‌گیرند.

طبق بررسی‌های صورتئ گرفته توسط مرکز تحقیقاتی NCSC، میلیون‌ها نفر در بریتانیا، برای پسورد حساب‌های خود از نام حیوانات خانگی خود استفاده می‌کنند. نیکولا‌هادسون، مدیر مرکز NCSC در این خصوص می‌گوید: شاید همه ما عاشق حیوانات باشیم، اما استفاده از نام حیوانات خانگی به عنوان پسورد می‌تواند بهترین کمک به هکرها برای نفوذ به حساب‌های کاربری باشد.

همچنین در این بررسی مشخص شد که 14 درصد از افراد شرکت‌کننده در این پژوهش، نام یکی از اعضای خانواده خود را به عنوان پسورد برمی‌گزینند. در این میان، 13 درصد نیز تاریخ‌های مشخص و قابل حدس را برای پسورد در نظر می‌گیرند و 6 درصد نیز از کلمه password برای کلمه عبور استفاده می‌کنند.

اما خوشبختانه، 40 درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که هرگز پسوردهای مشخص و قابل حدس را انتخاب نمی‌کنند. با این حال، تعداد افرادی که همچنان از پسوردهای عجیب و البته راحتی چون نام تیم ورزشی مورد علاقه، یک برنامه تلویزیونی و یا تعداد عدد همانند 123456 استفاده می‌کنند، کم نبود.

از طرفی دیگر، برای پسورهای چهار رقمی‌نیز می‌بایست از اعداد ترکیبی و مختلف استفاده کرد. در این گزارش آمده که بسیاری از کاربران همچنان از پسوردهایی چون 1234، 1111 و یا حتی 0000 برای گوشی و یا دیگر دستگاه‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند.

مرکز NCSC معتقد است که بهترین راهکار برای ایجاد سدی در برابر نفوذ هکرها و دسترسی آن‌ها به حریم شخصی کاربران، استفاده از پسوردهایی با ترکیبی از حروف و اعداد و علائم خاصی همچون علامت تعجب است.

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

  1. Переставьте сомнения в сторону и обратитесь к профессионалам. механизированная штукатурка с mehanizirovannaya-shtukaturka-moscow.ru – это ваш путь к ровным и гладким стенам.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا