تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

انتشار یکجای اطلاعات ۱.۳ میلیون کاربر کلاب هاوس

ساعاتی پیش انتشار اطلاعات بیش از ۱.۳میلیون کاربر کلاب هاوس در یک انجمن هکری، سر و صدای زیادی ایجاد کرد. کلاب هاوس در واکنش به این خبر اعلام کرد که هیچ گونه نشت اطلاعاتی رخ نداده و تمامی اطلاعات مذکور از طریق API این پلتفرم در دسترس هستند.

این اطلاعات شامل نام افراد، نام پروفایل شبکه‌های اجتماعی و دیگر جزییات مربوط به اطلاعات شخصی کاربران می‌شوند.

وب‌سایت CyberNews در گزارشی به هک ‌کلاب‌ هاوس پرداخت و نوشت که اطلاعات فاش‌شده به هکرها و افراد فرصت‌طلب این امکان را می‌دهد تا از طریق روش‌هایی چون فیشینگ، قربانیان را هدف قرار دهند و یا با سرقت هویت آن‌ها، به اقداماتی خرابکارانه دست بزنند.

به گفته محققان امنیتی، هکرها با استفاده از این اطلاعات می‌توانند با فریب کاربر به اطلاعات حساس اکانت آنها دست پیدا کنند.

کلاب‌ هاوس، اپلیکیشنی که پیوستن به آن تنها از طریق دریافت دعوتنامه امکان‌پذیر است، در ماه مارس 2020 کار خود را آغاز کرد و توانست در مدت زمانی کم، به اپلیکیشن محبوب تبدیل شود و میلیون‌ها کاربر را به خود جذب کند. کاربران می‌توانند در این اپلیکیشن، گروه‌ها و انجمن‌هایی را تشکیل دهند و به صورت صوتی با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

محبوبیت اخیر ‌کلاب‌ هاوس توجه شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری را نیز به خود جلب کرده به طوری که چند روز قبل در خبرها آمده بود شرکت توییتر قصد دارد تا با قراردادی به ارزش 4 میلیارد دلار، این پلتفرم را خریداری کند.

حمله اخیر به ‌کلاب‌ هاوس، تنها مورد نفوذ به شبکه‌های اجتماعی در روزهای اخیر نبوده است. وب‌سایت CyberNews، چند روز قبل نیز از لو رفتن اطلاعات شخصی 500 میلیون کاربر لینکدین خبر داده بود. اقدامی‌که مورد تایید لینکدین نیز قرار گرفت. هکری که پشت این اتفاق بود، تصمیم دارد تا این اطلاعات را در فضای وب و البته در ازای دریافت ارز دیجیتال (احتمالا بیت کوین) به فروش برساند.

البته پیشتر نیز این اتفاق برای فیسبوک رقم خورد و طبق آخرین گزارش‌ها، اطلاعات 533 میلیون کاربر این پلتفرم در یک انجمن هکری در اختیار هکرها قرار گرفت. این اطلاعات شامل نام، موقعیت مکانی، آدرس ایمیل و غیره می‌شدند.

 

منبع
Business insider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا