اپل

انتشار جزییاتی جدید از قابلیت‌های آی او اس 15

اگرچه هنوز دو ماه به برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان اپل و معرفی آی او اس 15 باقی مانده، اما تاکنون اطلاعات و جزییاتی بسیاری ک‌می‌ از این نسخه به بیرون درز کرده است.

اما اخیرا وب‌سایت فرانوسوی iPhoneSoft مدعی شد که اطلاعات جدیدی را از در خصوص برخی از ویژگی‌های آی او اس 15 و همچنین قابلیت‌های مورد انتظار در مدل‌های جدید آیفون و مک از طریق یک منبع نزدیک به شرکت اپل دریافت کرده است.

به گفته این وب‌سایت، اپل این روزها در حال اعمال تغییراتی جدید در طراحی کنترل سنتر (Control Center) جدیدی برای گوشی‌های آیفون است که شباهت نزدیکی به کنترل سنتر به‌کار رفته در مک او اس بیگ سور دارد.

گفته ‌می‌شود که در این طراحی جدید، کنترل سنتر به نسبت قبل جمع‌وجورتر یا همان کامپکت‌تر و از لحاظ بصری نیز واضح‌تر خواهد بود. اما این وب‌سایت مدعی شد که عرضه این کنترل سنتر جدید تا قبل از معرفی نسخه چهارم یا پنجم بتا اتفاق نخواهد افتاد.

شرکت اپل نیز چندی پیش اعلام کرد که در حال توسعه یک API است که به توسعه دهندگان و برنامه‌سازان این اجازه را ‌می‌دهد تا بتوانند به طور همزمان از تاچ آیدی و فیس آیدی به عنوان دو قابلیت بیومتریک در محصولات خود استفاده کنند.

این ویژگی اما تنها برای گوشی‌های آیفونی قابل اجرا خواهد بود که از هر دو قابلیت مذکور برخوردار باشد. از طرفی، در طی هفته‌های اخیر برخی از منابع خبری اعلام کردند که در آیفون 13، علاوه بر فیس آیدی، قابلیت تاچ آیدی نیز که در زیر نمایشگر جای ‌می‌گیرد، تعبیه خواهد شد.

از دیگر ویزگی‌هایی که توسط ای وب‌سایت فرانسوی به آن اشاره شده ‌می‌توان به مواردی چون پشتیبانی از ردیاب‌های ایرتگ، پشتیبانی از فیس آیدی در دستگاه‌های مک و پشتیبانی آیفون 13 از حافظه یک ترابایتی اشاره کرد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا