تکنولوژی

کدام مدل‌های آیفون نمی‌توانند آی او اس ۱۵ را دریافت کنند

اگرچه هنوز چند ماهی به عرضه نسخه جدید بروزرسانی آی او اس ۱۵ باقی مانده اما در گزارشی جدید آمده که آیفون ۶اس، آیفون ۶اس پلاس و آیفون SE نسخه اول قادر به دریافت این بروزرسانی نخواهند بود.

وب‌سایت فرانسوی iPhoneSoft با انتشار گزارشی نوشت که این اطلاعات را از توسعه‌دهنده‌ای که در حال کار روی اپلیکیشن نقشه اپل (Maps) است، دریافت کرده است. این ادعا اگرچه هنوز تایید نشده، اما با اطلاعاتی که تاکنون در خصوص سازگاری مدل‌های آیفون با آی او اس ۱۵ منتشر شده، همخوانی دارد.

در واقع، طبق اطلاعات اخیر گوشی‌های آیفون مجهز به پردازنده A۹ نمی‌توانند این بروزرسانی را دریافت کند و تراشه A۱۰، پایین‌ترین پردازنده با قابلیت پشتیبانی از آی او اس ۱۵ خواهد بود. در حال حاضر، کاربران زیادی از آیفون SE اولیه و همچنین آیفون ۶اس و ۶اس پلاس استفاده می‌کنند.

این گوشی‌ها در زمان عرضه با استقبال قابل‌توجهی از سوی خریداران همراه شدند و با توجه به قیمت‌های نسبتا بالای مدل‌های جدید و شرایط بد اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا، بسیاری از دارندگان این گوشی‌ها هنوز نتوانستند آن را با مدل‌های جدید جایگزین کنند.

حال به نظر می‌رسد که این دسته از کاربران می‌بایست با همان نسخه فعلی یعنی آی او اس ۱۴ کار کنند و از آی او اس ۱۵ که طی چند ماه آتی عرضه خواهد شد، محروم خواهند ماند. همچنین در گزارش وب‌سایت مذکور آمده که علاوه بر آیفون‌ها، تبلت‌های آیپد مینی ۴، آیپد ایر ۲ و آیپد ۵ نیز احتمالا آی او اس ۱۵ را دریافت نخواهند کرد.

 

منبع
iDropnews

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا