خودروخودرو الکتریکی

شاسی بلند الکتریکی ‌هامر با قیمت 110 هزار دلار رونمایی شد

شرکت ‌هامر به تازگی از یک خودروی شاسی بلند الکتریکی پرده برداشت که می‌تواند با یک بار شارژ تا 300 مایل (480 کیلومتر) را بپیماید.

در واقع این محصول، مدل الکتریکی و ارتقایافته‌ای از پیکاپ ‌هامر محسوب می‌شود که قرار است نسخه اولیه و ویژه آن که به سه موتور و لاستیک‌های 22 اینچی مجهز شده، با قیمت تقریبی 110 هزار دلار وارد بازار شود.

با این حال، جنرال موتورز که تولید ‌هامرهای الکتریکی را تحت برند GMS برعهده دارد، اخیرا اعلام کرد که این شاسی بلند الکتریکی در چند نسخه عرضه می‌شود که یک نسخه آن در اوایل سال 2023 میلادی وارد فاز تولید خواهد شد و با قیمت پایه 90 هزار به دست مشتریان خواهد رسید.

البته نسخه ارزان‌تری از این محصول نیز با قدرت پیمایش 250 مایلی (400 کیلومتر) در بهار سال 2024 و با قیمت 80 هزار دلار عرضه خواهد شد. همانند پیکاپ‌ هامر، این شاسی بلند الکتریکی نیز از قابلیت Crab Walk بهره می‌برد که امکان چرخش هر چهار چرخ و قدرت مانور بیشتر را برای خودرو فراهم می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به حالت Extract Mode اشاره کرد که می‌تواند در مواقعی که موانعی بر سر راه خودرو وجود دارد، ارتفاع بدنه را تا 6 اینچ (15 سانتیمتر) بالا بیاورد تا خودرو بتواند از آن عبور کند و آسیبی به بدنه وارد نشود.

همچنین در کنسول میانی این شاسی بلند الکتریکی، یک نمایشگر لمسی 13.4 اینچی تعبیه شده که با یک کلاستر دیجیتالی 12.3 اینچی همراه شده است. گفته می‌شود که این شاسی بلند الکتریکی اولین محصولاز جنرال موتورز خواهد بود که مجهز به فناوری جدید باتری این شرکت وارد بازار خواهد شد.

این شرکت پیشتر نیز وعده داد که تا سال 2035، تمامی‌خودروهای این شرکت بدون هیچگونه آلایندگی وارد خیابان‌ها خواهند شد. به گفته جنرال موتورز، این شاسی بلند الکتریکی به قدرت 830 اسب بخار مجهز خواهد بود و می‌تواند ظرف مدت زمان 3.5 ثانیه، سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا