اپل

کشف ویژگی جدید اپل واچ توسط محققان دانشگاه استنفورد

محققان دانشگاه استنفورد اخیرا نتایج پژوهش‌های خود در خصوص ساعت اپل واچ و گوشی آیفون اپل را که با تمرکز بر تحرک بیمارن قلبی عروقی انجام شده بود، منتشر کردند.

اطلاعات حاصل از این بررسی‌ها نشان داد که اپل واچ می تواند میزان سستی و ضعف بدن بیماران را به طور دقیق ارزیابی کند. در این تحقیق که با حمایت مالی اپل و روی 110 کهنه‌سرباز آمریکایی که از بیماری قلبی عروقی رنج می بردند، به هر یک از آن‌ها یک آیفون 7 و اپل واپ سری 3 داده شد.

سپس اطلاعات مربوط به این افراد توسط اپلیکیشنی به نام VascTrac و همچنین اپلیکیشن Activity گردآوری شد. در این پژوهش، عملکرد این کهنه‌سربازان آمریکایی در طی یک تست پیاده‌روی شش دقیقه‌ای (6MWT) بررسی و امتیازی به آن‌ها داده شد.

سپس این اطلاعات به سیستم عامل واچ او اس 7 ساعت اپل واچ اضافه شد. در واقع، تست 6MWT روشی برای بررسی تحرک عملکردی بیماران محسوب می شود و هرچه این امتیاز بیشتر باشد، نشان‌دهنده سالم بودن سیستم قلبی عروقی بیمار است.

در این آزمایش، عملکرد و امتیاز بیماران در یک تست شش دقیقه‌ای پیاده‌روی در خانه و همچنین تست پیاده‌روی در کلینیک مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت. نتایج حاکی از آن بود که اپل واچ می تواند میزان سستی و ضعف بیماران قلبی را با حساسیت 90 درصدی ارزیابی کند.

در واقع، این آزمایش نشان داد که بیماران با کمک یک اپل واچ و آیفون می توانند عملکرد و وضعیت خود را ارزیابی و اطلاعات آن را بدون نیاز به حضور فیزیکی در کلینیک‌ها برای پزشکان ارسال کنند. این یعنی، پزشکان می توانند وضعیت بیماران خود را رصد کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا