پوشیدنی هوشمندساعت هوشمندهواوی

نقد و بررسی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

شاید در آن روزی که اولین ساعت‌های هوشمند وارد بازار شدند، کمتر کسی تصور می‌کرد که این محصول به حدی محبوب شود که میزان فروش آن به چندین برابر ساعت‌های مچی معمولی برسد.

این محبوبیت و و در کنار آن، بازار نوظهوری که پیش روی تولیدکنندگان محصولات الکترونیک باز شد، بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک در جهان را به این عرصه کشاند و اکنون ده‌ها مدل ساعت هوشمند در ابعاد، طراحی، مشخصات و قیمت مختلف را می‌توان در ویترین فروشگاه‌ها مشاهده کرد.

در این بین، هوآوی نیز یکی از بازیگران اصلی این بازار به شمار می‌رود. این شرکت در طی سال‌های اخیر توانسته ساعت‌های هوشمند متنوعی را در مدل‌های مختلف عرضه کند و به سلایق مختلف خریداران پاسخ دهد.

یکی از محصولات جدید این شرکت، واچ فیت (Watch Fit) نام دارد. ساعت هوشمندی که از ظاهری شبیه به اپل واچ بهره می‌برد و به قابلیت‌های سلامتی و فیتنس متعددی برای ورزشکاران و کاربران عادی مجهز شده است. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به این دستاورد جدید مهندسان هوآوی و با ویژگی‌های این محصول بیشتر آشنا خواهیم شد.

طراحی

هوآوی در ساخت بدنه واچ فیت از کیس فلزی در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و رزگلد استفاده کرده و بند سیلیکونی آن نیز در رنگ‌های مشکی، سبز، نارنجی و صورتی عرضه می‌شود.

وزن ساعت حدود 21 گرم، البته بدون بند، عنوان شده که آن را در شمار محصولات سبک در میان نمونه‌های موجود قرار می‌دهد. همانطور که اشاره شد، نمای ظاهری واچ فیت بسیار شبیه به اپل واچ است. این ساعت در مقایسه با مدل‌هایی چون هوآوی واچ GT، از بدنه ظریف‌تری بهره می‌برد.

اگرچه واچ فیت بیشتر برای ورزشکاران و ثبت فعالیت‌های ورزشی طراحی شده، اما قابلیت‌های آن به گونه‌ای است که علاوه بر ورزشکاران، دیگر کاربران عادی نیز می‌توانند از آن استفاده کرده و از قابلیت‌های آن در فعالیت‌های روزمره خود بهره ببرند.

بند این ساعت اگرچه از سیلیکون است و هوآوی، بندی چرمی‌را برای آن عرضه نکرده؛ اما از مقاومت و دوام بالایی برخوردار است و به راحتی می‌توان آن را تمیز کرد. این ساعت به یک نمایشگر مستطیلی 1.46 اینچی منحنی امولد مجهز شده و از رزولوشن 280 در 456 بهره می‌برد.

نقد و بررسی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

این نمایشگر از روشنایی مناسب و کنتراست خوبی برخوردار است و رنگ‌ها نیز با وضوح و دقت بالایی به نمایش درمی‌آیند. برای آن‌هایی که مدام در حال شنا و یا انجام ورزش‌های آبی هستند نیز باید گفت که واچ فیت از بدنه‌ای مقاوم با قابلیت تحمل فشار آب تا 5 اتمسفر یا عمق 50 متری بهره می‌برد.

برای کار با ساعت نیز می‌توان به صورت دستی از دکمه‌های فیزیکی که در سمت راست بدنه تعبیه شده، کمک گرفت. همچنین می‌توان از طریق نمایشگر لمسی ساعت نیز دستورات مدنظر را اجرا کرد. فیس دیجیتال این ساعت نیز قابل تنظیم و شخصی‌سازی است و می‌توان از تم‌های رنگی موجود و یا واچ فیس‌هایی که در اپلیکیشن همراه این ساعت روی گوشی موجود است، بهره گرفت.

نرم افزار و قابلیت‌ها

همانند دیگر ساعت‌های هوآوی، واچ فیت به سیستم عامل Lite OS مجهز شده است. این پلتفرم از محیطی ساده و کاربرپسند برخوردار است و می‌توان با به راحتی با بخش‌های مختلف آن کار کرد. این امکان برای کاربران فراهم شده تا با همگام‌سازی ساعت با گوشی خود، نوتیفیکیشن‌ها، تماس‌های دریافتی، آلارم‌ها و وضعیت آب و هوایی را دریافت کنند و کنترل موسیقی در حال پخش روی گوشی را نیز در دست بگیرند.

نقد و بررسی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

قابلیت‌های فیتنس و سلامتی متنوعی در این ساعت تعبیه شده که آن را به یک ردیاب سلامتی هوشمند حرفه‌ای تبدیل می‌کند. در واچ فیت، 11 حالت برای تمرین و ورزش از قبیل پیاده‌روی، دویدن، شنا، دوچرخه‌سواری، یوگا و غیره تعبیه شده که کاربر می‌تواند از هر کدام برای ثبت فعالیت و ردیابی عملکرد خود استفاده کند.

همچنین برنامه‌های تمرینی نیز در این ساعت گنجانده شده که در مدل‌ها و اشکال مختلف ارائه می‌شود. تمرین‌ها به صورت فایل‌های انیمیشنی نمایش داده می‌شوند و به راحتی می‌توان آن را دنبال کرد. از طرفی دیگر، بعد از هر بار شروع و یا پایان هر تمرین، ساعت ویبره می‌رود و کاربر حرکت بعدی را آغاز می‌کند.

نقد و بررسی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

واچ فیت از قابلیت تشخیص اشباع اکسیژن نیز بهره می‌برد. این ویژگی می‌تواند در هنگام کوه‌نوردی‌ها و یا شرایطی که برای تنفس برای افراد سخت می‌شود، مفید و کاربردی خواهد بود. همچنین یک الگوریتم ردیابی استرس نیز در این ساعت تعبیه شده که با زیر نظر گرفتن ضربان قلب، میزان استرس و زیان‌آور بودن آن را مشخص می‌کند.

عملکرد

فناوری GPS به‌کار رفته در هوآوی واچ فیت می‌تواند موقعیت مکانی کاربر و مسیرهای پیش روی وی را با دقت بالایی ردیابی کند و اطلاعاتی چون متوسط سرعت، کالری مصرفی و حداکثر ضربان قلب را نمایش دهد. همچنین در این ساعت، قابلیت تشخیص خودکار ورزش نیز تعبیه شده است.

ردیابی خواب نیز از دیگر ویژگی‌های هوآوی واچ فیت است که می‌تواند خواب سبک، خواب سنگین و REM را ردیابی و عملکرد تنفسی فرد در حین خواب را از طریق سنسورهای SpO2 تجزیه و تحلیل کند. اطلاعات گردآوری شده توسط این ساعت در اپلیکیشن Huawei Health ذخیره می‌شود.

طول عمر باتری

هوآوی در این ساعت از یک باتری 180 میلی آمپری استفاده کرده که به گفته این شرکت، می‌تواند با یک بار شارژ و در صورت استفاده معمولی، تا 10 روز ساعت را روشن نگه دارد. تقریبا در 30 دقیقه می‌توان تا 98 درصد باتری را شارژ کرد. این یعنی با یک شارژ 5 دقیقه‌ای می‌توانید انرژی مورد نیاز برای روشن ماندن این ساعت برای یک روز را به آن تزریق کنید. شارژر مغناطیسی این ساعت به بدنه متصل و فرآیند شارژ آغاز می‌شود.

آیا هوآوی واچ فیت ارزش خرید دارد؟

نقد و بررسی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

در میان انبوه اسمارت واچ‌های موجود، واچ فیت یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین گزینه‌ها برای خرید است. این ساعت با قیمت مناسب و در کنار آن، مشخصات قابل قبول و ویژگی‌های متنوع خود می‌تواند نگاه هر خریداری را به خود جلب کند.

این ساعت از طراحی زیبا، بدنه‌ای مقاوم و طول عمر باتری بالا بهره می‌برد که در کنار یک مربی آموزشی مجازی، آن را به یک محصول ایده‌آل برای علاقه‌مندان به فیتنس و تناسب اندام تبدیل کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا