تکنولوژیخودرو

تولید قطعات خودروی فورد F-250 با ضایعات چاپگرهای سه بعدی

فورد تصمیم دارد تا با همکاری شرکت اچ‌پی، از ضایعات چاپگرهای سه بعدی برای تولید برخی از قطعات خودروی F-250 خود استفاده کند.

یکی از مزایای بهره‌گیری از فناوری چاپ سه بعدی در مقایسه با روش‌های روش‌های تولیدی مرسوم، به حداقل رسیدن ضایعات و مواد دورریختنی در فرآیند تولید است. اما با این حال، در کنار همه چاپگرهای سه بعدی ‌می‌توان ضایعات و تکه‌های پلاستیکی غیرقابل استفاده‌ را مشاهده کرد که اغلب دور ریخته ‌می‌شوند.

اما فورد قصد دارد تا حتی از این ضایعات نیز استفاده کند. این شرکت اخیرا با همکاری شرکت اچ‌پی و سه شرکت دیگر، به روشی دست یافته‌اند که ‌می‌توان با بهره‌گیری از روش قالب‌گیری تزریقی، پودرها و قطعات غیرقابل استفاده تولیدشده با چاپگرهای سه بعدی را به قطعات مورد استفاده در خودروها تبدیل کرد.

این اتفاق که برای اولین بار در تاریخ صنعت خودروسازی ‌می‌افتد، دستاوردی بزرگ برای فورد و شرکای این شرکت محسوب ‌می‌شود. به گفته این شرکت، قطعات تولیدی با استفاده از این تکنیک، تا 7 درصد سبک‌تر و از لحاظ اقتصادی نیز 10 درصد ارزان‌تر بودند.

فورد همچنین اعلام کرد که قطعات تولیدشده با این روش، از دوام بالاتری در مقابل رطوبت و مواد شیمیایی برخوردارند. اگرچه تولید قطعاتی از این دست در خودرویی همانند F-250 ن‌می‌تواند راه‌حلی برای بحران تغییرات اقلی‌می‌باشد، اما به نوبه خود، گا‌می‌مثبت و امیدوارکننده محسوب ‌می‌شود که ‌می‌تواند سایر تولیدکنندگان را نیز به استفاده از چنین راهکارهایی ترغیب کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا