تکنولوژیسامسونگ

خرید خانه‌ای ۵۰۰ هزار دلاری توسط سامسونگ که قابل سکونت نیست

 

به نظر می‌رسد که شکل جدیدی از ارز دیجیتال وارد دنیای املاک و مستغلات شده و در حال گسترش است. پدیده جدیدی که امکان خرید املاکی را برای خریداران فراهم می‌کند که قادر به سکونت در آن نیستند.

در همین رابطه، اخیرا کریستا کیم خانه‌ای به ارزش ۵۰۰ هزار دلار را به شرکت سامسونگ فروخت. این خانه در قالب NFT یا همان «توکن غیر قابل تعویض» ایجاد و به سامسونگ واگذار شد. توکن غیرقابل تعویض شبیه به ارزهای دیجیتال همانند بیت کوین است و به طور کامل، مبتنی بر بلاک‌چین‌ها هستند و به صورت فیزیکی وجود ندارند.

اما برخلاف بیت کوین، هر NFT منحصر به فرد است. در واقع، واژه Fungible به چیزهایی که قابل تعویض و یا جابجایی باشند، اطلاق می‌شود؛ از این رو، می‌توان non-fungible token را به صورت توکن غیرقابل تعویض بیان کرد.

در همین رابطه، کریستا کیم تصمیم گرفت تا یک خانه کامل را که تنها در قالب چند عکس یا به صورت واقعیت افزوده قابل رویت است، به شرکت سامسونگ بفروشد. این خانه تحت عنوان Mars House شناخته می‌شود، فایل دیجیتالی است که یک خانه مجازی در سطح سیاره مریخ را نشان می‌دهد.

گفته می‌شود که این خانه با الهام از باغ قدیمیZen کیوتو ژاپن طراحی شده است. همچنین از آنجایی که خوردن در فناوری واقعیت افزوده میسر نیست، در این خانه آشپزخانه‌ای تعبیه نشده است. با این حال، به نظر می‌رسد که در این خانه یک حمام وجود دارد.

طبق آنچه وب‌سایت The Sun منتشر کرده، کیم اعلام کرد که این خانه را در واکنش به ماهیت محدود آیتم‌های NFT ایجاد کرده و معتقد است که تاکنون تنها فایل‌های دیجیتالی از تصاویر و ویدیوها وجود داشت.

او ابراز امیدواری کرد که به زودی انسان‌ها در آینده نزدیک خواهند توانست در خانه‌های واقعیت مجازی زندگی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا