اپل

اپل از کارمند سابق خود شکایت کرد

اپل اخیرا شکایتی جدید را علیه سیمون لنکستر، کارمند سابق خود تنظیم و وی را به انتشار اطلاعات محرمانه این شرکت متهم کرد.

طبق گزارش‌های اخیر، سیمون لنکستر بالغ بر 10 سال به عنوان مهندس مواد برای اپل کار می‌کرد و در زمینه طراحی محصولات جدید این شرکت مشغول به فعالیت بود. شغل وی در اپل به گونه‌ای بود که به بسیاری از اطلاعات خصوصی و آن دسته از اسنادی که برای عموم کارمندان در دسترس نبود، دسترسی داشت.

حال اپل مدعی شده که لنکستر از این امکان، سوءاستفاده کرده و اطلاعات محرمانه این شرکت را در اختیار رسانه قرار داده است. در شکایت اپل، هیچ توضیحی در خصوص اینکه چه اطلاعاتی توسط این مهندس فاش شده، نیامده است.

همچنین در این شکایت، نام فرد یا افرادی و حتی نشریه‌ای که این اطلاعات را دریافت کرده‌اند، اعلام نشده است. در حال حاضر، هیچ اطلاعات دقیقی منتشر نشده اما در متن شکایت آمده است که لنکستر اطلاعات محرمانه تجاری را سرقت می‌کرد و آن‌ها را به خبرنگار یک نشریه ارسال می‌کرد.

به گفته اپل، این اطلاعات مربوط به محصولات سخت‌افزاری بود که هنوز معرفی نشده‌ بودند. همچنین قابلیت‌های معرفی‌نشده و زمان اعلام محصولات آتی این شرکت نیز در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گرفت.

طبق شکایت اهالی کوپرتنیو، لنکستر یکی از مدیران ارشد اپل بود و از محتوای جلسات و نشست‌های داخلی شرکت اطلاع داشت. با این حال، هنوز اپل او را به دریافت رشوه به منظور نشت این اطلاعات متهم نکرده است.

در سال 2019، لنکستر پستی را در شبکه اجتماعی لینکدین منتشر و توضیحاتی را در خصوص دلایل ترک اپل ارائه کرد. او نوشت که به حوزه استارتاپ‌ها ورود کرد و سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که در مراحل آغازین طراحی محصولات جدید بودند، آغاز کرد. او بعد از ترک اپل، به عنوان مدیر بخش محصولات مصرف کنندگان به شرکت Arris محلق شد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا