ایلان ماسکتکنولوژی

افت شدید ارزش تسلا ؛ روزهای سیاه برای ایلان ماسک

روندی نزولی ارزش سهام تسلا همچنان ادامه دارد و در پایان روز دوشنبه، حدود چهار درصد دیگر نیز از ارزش سهام این شرکت افت کرد.

با احتساب این چهار درصد، مجموع افت ارزش سهام تسلا به نسبت ماه ژانویه امسال که به بیشترین حد خود رسیده بود، به 35 درصد رسیده که از کاهش یک سومی ‌ارزش بازار این خودروساز در مقایسه با ماه نخست میلادی امسال حکایت دارد.

تسلا که چند ماه پیش، ارزشمند‌ترین برند خودروساز جهان از از تویوتا ربود اکنون افت شدیدی را در ارزش سهام خود تجربه می‌کند و مشخص نیست که تا چه زمانی این روند ادامه خواهد داشت. این افت قیمت به حدی بوده که ارزش بازار شرکت تسلا را از 550 میلیارد دلار در 26 ژانویه به 300 میلیارد دلار رسانده است.

اگرچه این روند برای اغلب شرکت‌ها‌ی حوزه فناوری مشاهده می‌شود، اما برای تسلا این شیب کاهشی، تندتر بوده است. با این حال، تسلا در حالی روز دوشنبه را با افت 4 درصدی ارزش خود به پایان رساند که ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت با انتشار توییتی از زمان عرضه پیکاپ الکتریکی سایبرتراک خود خبر داده بود.

ماسک در این توییت نوشت سایبرتراک در سه ماهه دوم امسال روانه بازار خواهد شد. این خودروی الکتریکی در سال 2019 رونمایی شد و بسیاری از علاقه‌مندان حوزه خودرو، منتظر ورود این محصول به خیابان‌ها‌ هستند.

با این حال، پس از اعلام رسمی‌تسلا مبنی بر خرید 1.5 میلیارد دلار بیت کوین، ارزش سهام این شرکت در سراشیبی سقوط قرار گرفت اما ماجرا برای بیت کوین کاملا متفاوت بود و 10 درصد به ارزش آن اضافه شد. تسلا اعلام کرد که این میزان بیت کوین را در ماه ژانویه خریداری کرده، حال اگر این ادعا درست باشد و با فرض قیمت 45 هزار دلاری برای هر بیت کوین، اکنون این سرمایه به 1.7 میلیارد دلار افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا