اسپیس ایکسفضا

احداث کارخانه‌ جدید اسپیس ایکس برای تولید تجهیزات استارلینک

اسپیس ایکس قصد دارد تا یک کارخانه جدید را در ایالت تگزاس و شهر آستین به منظور تولید تجهیزات مرتبط با پروژه استارلینک خود احداث کند.

طبق اطلاعاتی که از فرم‌های استخدام نیروهای جدید برای شرکت اسپیس ایکس درز کرده، ایلان ماسک قصد دارد تا یک مهندس را برای بخش ایترنت ماهواره‌ای استارلینک خود استخدام کند. این شرکت با انتشار پستی اعلام کرد که به منظور تامین تقاضای جهانی برای اینترنت ماهواره‌ای، قصد دارد تا کارخانه‌ای جدید را برای تولید تجهیزات در شهر آستین احداث کند.

اسپیس ایکس نوشت که این کارخانه به منظور تولید حجم زیادی از تجهیزات مورد نیاز راه‌اندازی خواهد شد تا بتواند به نیازهای میلیون‌ها کاربر که در آینده از این سرویس استفاده خواهند کرد، پاسخ دهد. در واقع، قرار است که دستگاه‌های مرتبط با کیت استارلینک این شرکت، در کارخانه جدید تولید شود.

این تجهیزات شامل آنتن (یا دیش) که با ماهواره در ارتباط خواهد بود، روترهای وای‌فای و سخت‌افزارهای جانبی برای آنتن می‌شوند. در حال حاضر، بخش تولیدات مربوط به تجهیزات استارلینک اسپیس ایکس در کارخانه ردموند واشنگتن انجام می‌شود.

در این کارخانه، ماهانه حدود ۱۲۰ ماهواره استارلینک برای پرتاب به فضا ساخته می‌شود. اسپیس ایکس با کمک هزاران ماهواره استارلینک که به تدریج در حال مستقر شدن در مدار هستند، قصد دارد دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای تمامی‌ساکنان کره زمین فراهم کند.

تاکنون این شرکت بیش از ۱۰۰۰ ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کرده است. اسپیس ایکس در ماه اکتبر نیز عرضه آزمایشی اینترنت ماهواره‌ای خود را به برخی از کاربران در آمریکا، کانادا و انگلیس آغاز کرد. هزینه اشتراک ماهانه این سرویس ۹۹ دلار است و برای خرید تجهیزات آن نیز باید ۴۹۹ دلار هزینه کرد.

هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص زمان آغاز تاسیس این کارخانه و عملیاتی شدن آن اعلام نشده است.

احداث کارخانه‌ جدید اسپیس ایکس برای تولید تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا