اپل

در نسخه بدون درگاه آیفون ۱۳ می‌توان بدون نیاز به کابل، گوشی را بازیابی کنید

طبق آخرین شنیده‌ها، دارندگان نسخه بدون درگاه آیفون ۱۳ اپل قادر خواهند بود بدون نیاز به اتصال گوشی به مک و یا کامپیوتر، دستگاه را بازیابی یا پلتفرم آی او اس را دوباره نصب کنند.

هرچه به ماه سپتامبر و زمان رونمایی از آیفون‌های جدید نزدیک‌تر می‌شویم، اطلاعات و خبرهای بیشتری در خصوص این گوشی به بیرون درز می‌کند. شایعاتی که اگرچه درستی آن‌ها مورد سوال است، اما تجربه ثابت کرده که بخش زیادی از این افشاگری‌ها به واقعیت تبدیل  می‌شوند و آن‌ها در مدل‌های جدید آیفون می‌بینیم.

حال اگر خبرهای مربوط به آیفون ۱۳ را دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که احتمالا امسال مدل‌هایی از این گوشی بدون درگاه یا همان پورت عرضه خواهد شد. اخیرا گزارشی در این خصوص منتشر شده که ادعا می‌کند دارندگان آیفون ۱۳ بدون درگاه، می‌توانند با کمک حالت اینترنت ریکاوری –Internet Recovery- و بدون نیاز به هیچ‌گونه کابلی، دستگاه را بازیابی کنند.

همانطور که می‌دانید برای بازیابی گوشی‌های آیفون، می‌بایست دستگاه را از طریق یک کابل به دستگاهی دیگر متصل کرد. اما با توجه به شنیده‌های اخیر مبنی بر عرضه نسخه بدون درگاه آیفون ۱۳، نبود درگاه چنین اجازه‌ای را به کاربر نخواهد داد و در نتیجه اپل می‌بایست راه‌حل جایگزینی را برای آن در نظر بگیرد.

حال طبق گزارشی که به‌تازگی منتشر شده، اپل حالتی به نام «اینترنت ریکاوری» را به نسخه‌های بدون درگاه آیفون ۱۳ اضافه خواهد کرد تا کاربر بتواند بدون نیاز به اتصال فیزیکی کابل به دستگاه، گوشی خود را ریکاوری کند.

گفته می‌شود که تیم نرم‌افزاری اپل در حال بررسی و آزمایش سه روش به منظور وارد کردن گوشی آیفون به حالت «اینترنت ریکاوری» است. در روش نخست، کاربر می‌بایست گوشی را به صورت دستی در حالت ریکاوری قرار دهد تا بتوان از این ویژگی استفاده کرد.  در این روش، از دستگاه‌های مک و یا کامپیوترهایی که آی‌تیونز در آن‌ها نصب شده است، کمک گرفته می‌شود و دستورالعمل‌هایی را برای بازیابی گوشی به کاربر ارائه می‌دهد.

در روش دوم، گوشی آیفون می‌بایست به صورت خودکار به حالت «اینترنت ریکاوری» وارد شود. در اینجا نیز راهنمایی بازیابی برای کاربر نمایش داده می‌شود و او باید این مراحل را دنبال کند. و بالاخره در روش سوم، از بلوتوث به عنوان آخرین راهکار برای انتقال اطلاعات و سیگنال استفاده خواهد شد.

گفته می‌شود که مهندسان اپل، بیشتر تمایل به استفاده از دو روش اول دارند و چند وقتی است که تست و ارزیابی این روش‌ها را در دستور کار دارند. با این حال، منابع خبری ادعا می‌کنند که روش‌های مذکور، بسیار کُند هستند و می‌بایست بیش از این‌ها توسعه یابند.

اگرچه در حال حاضر، تمرکز اپل به ارتقای این قابلیت و دستیابی به ریکاوری وایرلس است، اما نمی‌توان اتصال‌های فیزیکی را به طورکامل حذف کرد. گفته می‌شود که یک تیم سخت‌افزاری در حال بررسی استفاده از پدهای ویژه‌ای روی دستگاه هستند که بدون نیاز به درگاه‌های مرسوم، امکان اتصال‌های فیزیکی را فراهم می‌کند.

شنیده شده که این پدها در قسمت پشتی درگاه سیمکارت پنهان و از یک کابل مخصوص برای برقراری این ارتباط استفاده خواهد شد. اپل سابقه خوبی در استفاده از درگاه‌های پنهان دارد؛ برای نمونه می‌توان به اپل تی وی و اپل واچ اشاره کرد که به این درگاه‌های پنهان مجهزند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا