تکنولوژی

پای ربات «گیتا» به فرودگاه بین المللی فیلادلفیا باز شد

فرودگاه بین المللی فیلادلفیا به منظور کاهش تماس‌های انسانی در شرایط همه‌گیری کرونا از ربات‌های گیتا (Gita) برای ارائه خدماتی چون تحویل غذا و انواع نوشیدنی به مسافران خود بهره می‌گیرد.

این ربات که توسط شرکت ایتالیایی Piaggio Fast Forward طراحی شده، پیش از این در چندین رستوران در ایتالیا مورد استفاده قرار می‌گرفت و اکنون به فرودگاه فیلادلفیا رسیده است. گرِگ لین، مدیرعامل Piaggio Fast Forward  در این خصوص می‌گوید که با توجه به حرکت کسب‌وکارها برای به حداقل رساندن تماس‌های فیزیکی، گیتا می‌تواند ایفاگر نقش جدیدی در روزها همه‌گیری کرونا در فرودگاه‌ها باشد و به مسافران، کارکنان و … خدمت‌رسانی کند.

ربات گیتا به گونه‌ای طراحی شده که بعد از ثبت سفارش و موقعیت فرد در فرودگاه، سفارش را با توجه به اطلاعات ثبت‌شده به مشتری می‌رساند. البته یکی از کارکنان فروشگاه، گیتا را تا رسیدن به مقصد همراهی می‌کند اما فاصله تقریبا دو متری خود را با مشتری حفظ می‌کند و غذا توسط گیتا به فرد تحویل داده می‌شود.

در حال حاضر، فرودگاه بین المللی فیلادلفیا به صورت آزمایشی استفاده از ربات‌های گیتا را آغاز کرده تا در صورت موفقیت‌آمیز بودن این طرح، بتواند ربات‌های بیشتری را در فرودگاه به کار گیرد و تماس‌های انسانی را به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، به حداقل برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا