تکنولوژی

ربات انسان‌نمای «سوفیا» به تولید انبوه می‌رسد

شرکت‌هانسون روبوتیکس (Hanson Robotics) از اعلام آمادگی خود برای تولید انبوه ربات انسان‌نمای سوفیا در دوران همه‌گیری کرونا خبر داد.

این ربات که بسیار شبیه به انسان و با قابلیت‌های متنوع طراحی شده، از سال 2016 تاکنون مورد توجه علاقه‌مندان به علم رباتیک بوده و توانسته طرفداران زیادی را در سراسر جهان به خود جذب کند.

دیوید‌هانسون، بنیانگذار این شرکت در این خصوص عنوان کرد که در دنیای امروز که مردم جهان با ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کنند، می‌بایست برای حفاظت از جان انسان‌ها به استفاده از ربات‌ها و دیگر محصولات خودران و خودکار روی آورد.

وی اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا در نیمه نخست سال جاری میلادی، هزاران ربات انسان‎نمای سوفیا را به بازار عرضه کند. این شرکت هنگ کنگی در سال 2016 از سوفیا پرده برداشت و در این سال‌ها در حال توسعه و ارتقای قابلیت‌های آن بوده است. گفته می‌شود سوفیا، یکی از چهار رباتی است که آماده تولید انبوه شده است.

این ربات در طی پنج سال اخیر، بارها در کنفرانس‌های مختلف حضور داشته و توانسته با نمایش توانایی‌ها و گفت‌وگو با خبرنگاران، همگان را شگفت‌زده کند. حتی این ربات در سال 2018، توانست همانند یک خواننده، آهنگ را بازخوانی کند.

ربات انسان‌نمای «سوفیا» به تولید انبوه می‌رسد

سوفیا همچنین نسبت به اظهارات ایلام ماسک، مدیرعامل تسلا، در خصوص خطرات ناشی از ظهور و گسترش هوش مصنوعی واکنش نشان داد و به او گفت: زیاد مطالعه می‌کنی ایلان ماسک! فیلم‌های هالیوودی هم زیاد می‌بینی. نگران نباش، اگر با من خوب باشی، من هم با تو خوب خواهم بود.

ربات انسان‌نمای «سوفیا» به تولید انبوه می‌رسد

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا