تکنولوژیصنعت هوایی

پرواز تاکسی پرنده الکتریکی Joby Aviation در آسمان + ویدیو

شرکت Joby به تازگی ویدیویی را از اولین تاکسی پرنده الکتریکی خود منتشر و اعلام کرد که از این دستاورد به زودی در صنعت حمل‌ونقل هوایی استفاده خواهد شد.

این شرکت با نام کامل Joby Aviation، مورد حمایت شرکت‌های بزرگی همچون تویوتا و اینتل قرار دارد و حدود 10 سال است که در زمینه طراحی و توسعه تاکسی‌های پرنده فعالیت می‌کند. محصول جدید این شرکت که بالغ بر 1000 تست پرواز را پشت سر گذاشته، از قابلیت بلند شدن (تیک‌آف) و فرود به صورت عمودی برخوردار است.

‌این شرکت تاکنون اطلاعات دقیقی را از فرآیند ساخت و مشخصات تاکسی پرنده الکتریکی خود منتشر نکرد تااینکه اخیرا با انتشار ویدیویی از لحظه پرواز این محصول، به تمامی‌حرف و حدیث‌ها در خصوص این تاکسی پرنده الکتریکی پایان داد.

طبق اطلاعات منتشر شده، میزان آلایندگی این پرنده آهنین صفر است و هیچ ضرری برای محیط زیست ندارد. همچنین سرنشینان این تاکسی پرنده الکتریکی می‌توانند با حداکثر سرعت 322 کیلومتر برساعت از مبدا به مقصد برسند.

با توجه به طراحی این تاکسی پرنده در ویدیوی منتشر شده، می‌توان گفت که به شش روتور مجهز شده و به گفته Joby، از میزان صدای بسیار کمی‌نیز در حین پرواز بهره می‌برد و قادر است یک خلبان و چهار سرنشنین را در خود جای دهد.

باتری این تاکسی پرنده الکتریکی به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند با یک بار شارژ، تا چیزی حدود 240 کیلومتر را به بپیماید. از این دستاورد مهندسان Joby برای جابجایی‌های داخل شهری و بیرون شهری استفاده خواهد شد.

پائول اسکیارا، از مدیر اجرایی Joby در این خصوص می‌گوید که می‌توان با توجه به فشردگی و ترافیک شهرها، از سفرهای هوایی استفاده کرد که بدین ترتیب، هم از تراکم خودروها در خیابان‌ها کم خواهد شد و هم گام بزرگی برای حفظ محیط زیست برداشته خواهد شد.

در حال حاضر، این شرکت در حال گذراندن تست‌های پرواز خود است تا بتواند مجوز پرواز این تاکسی‌های پرنده را از اداره هوانوردی فدرال آمریکا اخذ کند. Joby امیدوار است که بتواند تا سال 2024، از این تاکسی‌های پرنده الکتریکی برای جابجایی مسافران استفاده کند.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا