ایران

جهرمی: چطور مخابرات طی سه ماه از ۲۸۰ میلیارد سود به ۹۰۰ میلیارد ضرر رسید؟

وزیر ارتباطات در سخنرانی مراسم افتتاحیه نمایشگاه تلکام نسبت به عدم حضور مخابرات در این نمایشگاه انتقاد کرد و گفت: «باید دانست که این تصمیمات را پرسنل مخابرات و مدیران میانی نمی‌گیرند و همه می‌دانیم تصمیم را یک نفر در یک مجموعه می‌گیرد.» جهرمی اعلام کرد یک فرد در شرکت مخابرات تصمیماتی اتخاذ می‌کند که آن تصمیمات به کشور صدمه می‌زند و اگر ضرورت داشته باشد اسم و مشخصات آن فرد را می‌گوید.

او در ادامه با اشاره به کاهش سود مخابرات گفت: «شرکت مخابرات در این مراسم شرکت نکرده است چون که از ما توقع داشته تا تعرفه را بالا ببریم. حالا نیز چون با این درخواست موافقت نشده، در مراسم شرکت نکرده‌اند. ما همه اینجا یک خانواده هستیم و اگر مخابرات حضور پیدا نکرده قطعا خودش را جزیی از خانواده نمی‌داند. نمی‌دانم چطور در عرض مدت سه ماه شرکت مخابرات که ۲۸۰ میلیارد سود داشت به ضرر منهای ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است من درباره این حتما به زودی با مردم صحبت می‌کنم.»

وزیر ارتباطات تاکید کرد: «اگر این ضرر به دلیل هزینه‌ای بود که ثبت نشده باید مرجع قانونی به آن ورود کند. مساله بعدی بحث افت ارزش سهام است. من به سازمان بازرسی هم منعکس کردم که بعد از افت شاخص سهام در مخابرات سهام سهامداران خرد را کدام مجموعه حقوقی جمع کرده و بعدا چه اتفاقی قرار است بیفتد؟ حرف ما این است که مخابرات باید بدهی پرسنل خود را که از سال ۸۸ باقی مانده پرداخت کنند. ما آن را از جیب مردم پرداخت نخواهیم کرد. املاک تان را بفروشید و بدهی را بدهید. اما اگر می‌خواهید کار توسعه‌ای انجام دهید ما تعرفه را افزایش خواهیم داد اما برای توسعه خدمات ۴۰ سال قبل کسی تعرفه افزایش نمی‌دهد.»

به گفته او شرکت مخابرات نه تنها تکالیف خود را انجام نداده بلکه جلوی توسعه بخش خصوصی را نیز گرفته است. او در ادامه اضافه کرد: «من متوقف نخوام شد همانگونه که انحصار را در مساله بین شهری درون استانی شکستیم انحصار درون شهری را نیز خواهیم شکاند.»

تاثیر کیفیت اینترنت بر اقتصاد دیجیتال ایران

جهرمی خطاب به مخابرات اعلام کرد: «این شرکت نه تنها وظایفش برای توسعه پهن‌باند خانگی را به اجرا نگذاشت؛ بلکه جلوی توسعه پهن‌باند خانگی توسط شرکت‌های FCP را هم گرفت. می‌دانیم زور شما زیاد است و می‌توانید در همه مسایل اعمال نظر کنید اما ما هم زورمان کم نیست و از هر ابزار قانونی که داشته باشیم استفاده می‌کنیم.»

جهرمی تاکید کرد که با بیانیه دادن و اطلاعیه موضوعی حل نخواهد شد و این کارها تنها به ضرر کاربر نهایی است. او گفت که آنها در ۳ سال گذشته تمام تلاش خود را کرده‌اند تا انحصار مخابرات آهسته برداشته شود و بازهم این تلاش ادامه دارد. او افزود: این اتفاقات به ضرر مردم است چرا که به واسطه این رفتار ارتباطات ثابت در ایران نسبت به دنیا عقب مانده، انحصار است که باید شکسته شود. دو سه سال نرم تصمیم گرفتیم تا انحصار را از بین ببریم اما  الان باید سرعت را بیشتر کنیم. ما به تمام پرسنل و زحمت کشان مخابرات احترام می‌گذاریم همگی می‌دانیم که تنها یک فرد در شرکت مخابرات چنین تصمیمات نادرستی را می‌گیرد که به کشور صدمه می‌زند اگر ضرورت داشته باشد حتما با اسم و مشخصات درباره این فرد صحبت خواهم کرد.

به گفته او شرکت ملی پست در این ایام رشد ۴ برابری را داشته است و این شبکه به اشباع رسیده است. جهرمی همچنین اعلام کرد که در کنار کرونا تحریم هم لطمات جدی به صنعت ICT کشور زده که بخشی از تجهیزات مورد نیاز شبکه که امکان تولید آن در کشور وجود داشته، در داخل تولید شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات: اینترنت پرسرعت مطالبه مردم است

بیست‌ویکمین نمایشگاه تلکام از امروز (۵ اسفند) با حضور تعدادی محدود از شرکت‌های مخابراتی و ارائه‌دهندگان سرویس‌های اینترنتی و همچنین فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شده و تا هشتم اسفند در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه خواهد داشت. پیش از این قرار بود نمایشگاه تلکام ۹۹ در مهرماه یا دی ماه برگزار شود که به دلیل مناسب نبودن شرایط و دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری این نمایشگاه به تعویق افتاد.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. هدف نابودی قدرت حاکمیت و سروری شرکتهای خصوصی وابسته است
    تا فردا که در دولت نبودید عملا کشور دست شما باشد

  2. وقتی فکر و ذکرت شده فقط لنگ آخر سر همین میشه زیان میکنند شرکتهای تحت امرت به زیانهای هنگفتی هم میرسند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا