تکنولوژی

تبیان اپلیکیشن همسریابی راه اندازی کرد

گروه تبیان اپلیکیشن همسریابی به نام همدم‌یاب معرفی کرده است که ادعا دارد از هوش‌مصنوعی برای یافتن زوج‌های مناسب استفاده می‌کند. گروه تبیان که وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است؛ در گفت‌وگو با سایت دیجیاتو اعلام کرد که این برنامه به صورتی طراحی شده است که با انتخاب گزینه‌ مطلوب برای ازدواج و ارائه مشاوره و آزمون‌های قبل ازدواج، خدمات خود را به مجردها عرضه می‌کند. مدیر طرح همسان گزینی و مدیر محصول اپلیکیشن همدم تبیان این سرویس خود را همسان گزینی معرفی کرد و گفت که در حال حاضر نسخه اولیه آن که در مارکت‌های اندرویدی نظیر کافه بازار قرار دارد، فقط دارای مجله آنلاین خانوادگی است.

در سال‌های اخیر موضوع همسریابی یکی از موضوعات بسیار جنجالی در ایران بوده که بارها سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و بات‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کردند، مسدود شده‌اند. اما گروه تبیان معتقد است که این برنامه مجوزهای لازم برای همسریابی را دارد و اولین پلتفرم اینترنتی هستند که با مجوزهای رسمی کار خود را از پنج شش سال پیش آغاز کرده‌اند.

او توضیح داد که در حال حاضر فعالیتشان در قالب سایت بوده اما به زودی قرار است این خدمات از طریق اپلیکیشن همدم‌یاب ارائه شود. این اپلیکیشن فعلا در مرحله شتابدهی در خانه نوآوری تبیان است.

زهره حسینی با اشاره به نحوه عملکرد این اپلیکیشن گفت: «با استفاده از هوش مصنوعی، زوج‌های مناسب را برای مجردها پیدا می‌کنیم. شاخص‌های همسان گزینی را در نظر گرفتیم و جوانانی که در سیستم ما ثبت نام کردند می‌توانند یا خودشان از بین کاربران شخصی را برای آشنایی انتخاب کنند و یا این موضوع را به سیستم هوش مصنوعی اپلیکیشن واگذار نمایند.» به گفته مدیران اجرایی این اپلیکیشن، شاید دو فرد از یکدیگر خوششان بیایند اما نتایج آزمایش‌ها و مشاوره‌ها نشان دهد که ازدواج آنها سرانجام خوبی نخواهد داشت و در اینجا معرف‌ها سعی می‌کنند که این مشکلات را برطرف کنند و یا گزینه‌های دیگری را برای هر شخص معرفی کنند.

احراز هویت در همدم‌یاب به چه صورت است؟

به گفته حسینی احراز هویت کاربران این برنامه با همکاری نهادهای مرتبط انجام می‌شود. به این صورت که همدم با اتصال به سامانه‌های مختلف، با چک کردن کد ملی افراد اطلاعات افراد آن‌ها را مورد راستی آزمایی قرار می‌دهد. به عنوان مثال سوء پیشینه افراد و یا مدرک تحصیلی افراد و … توسط سامانه چک می‌شود تا راستی آزمایی کامل صورت بگیرد. همچنین به گفته او تمامی اطلاعات و ادعای دختران و پسران حاضر در سایت صحت‌سنجی می‌شود.»

حسینی تاکید می‌کند که تاکنون ۷۸ هزار ثبت نام کننده در سایت وجود دارد که تمامی این موارد به اپلیکیشن هم ارجاع داده خواهند شد، همچنین تا امروز ۳۵۰۰ ازدواج در این سامانه انجام شده است. او توضیح داد که هر شش ماه یکبار ازدواج‌هایی که توسط سامانه رخ داده، توسط آن‌ها مورد پایش قرار می‌گیرد و تاکنون هیچ طلاقی اتفاق نیفتاده است. مدل درآمدزایی این برنامه هم به گفته مدیرعامل آن از مشاوره‌ها و آزمون‌هایی است که آنها برای جوانان در نظر دارند.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. نسخه جدید اپلیکیشن به چه سیستم های گوشی ها نصب میشه؟ اندروید چند لازمه؟ مثل نسخه اولیه در کافه بازاره؟
    در کل مشخصات گوشی چی باید باشه تا قابل نصب بر روی گوشی بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا