پوشیدنی هوشمندمتا

ساعت هوشمند فیسبوک به‌ زودی وارد بازار می‌شود

به نظر می‌رسد که فیسبوک به دنبال دریافت اطلاعات بیشتری از کاربران است و آخرین گزارش‌ها از تصمیم این شرکت برای تولید و عرضه یک ساعت هوشمند مجهز به قابلیت‌های مرتبط با سلامت خبر می‌دهند.

وب‌سایت The Information به نقل از منابعی مرتبط با این پروژه، عنوان کرد که فیسبوک قصد دارد یک ساعت هوشمند جدید را برای رقابت با اپل واچ وارد بازار کند. محصولی که گفته می‌شود در حال گذراندن مراحل طراحی و توسعه خود است و قرار است در اوایل سال آینده میلادی عرضه شود.

از جمله قابلیت‌های مرتبط با سلامت که برای ساعت هوشمند فیسبوک ذکر شده، می‌توان به سازگاری با پلتفرم‌های فیتنس از جمله Pelaton برای شرکت در کلاس‌های تمرینی و Strava برای ثبت اطلاعات مربط با پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و غیره اشاره کرد.

همچنین برخی از منابع خبری ادعا کرده‌اند این ساعت به قابلیت گام‌شمار و حسگر ضربان قلب مجهز خواهد بود. البته تمامی‌قابلیت‌های این ساعت به امکانات مرتبط با سلامت محدود نخواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که اسمارت واچ فیسبوک امکان ارسال پیام‌های کوتاه را نیز برای کاربران فراهم خواهد کرد.

بنابراین، ساعت فیسبوک قادر به برقراری ارتباط سلولار یا همان پشتیبانی از سیمکارت خواهد بود و استفاده از آن، نیازی به اتصال به گوشی‌های هوشمند است. بدین ترتیب، کاربران می‌توانند با این ساعت پیام‌های متنی را ارسال و دریافت کنند و دیگر مجبور به حمل و جابجایی گوشی‌های حجیم با خود نخواهند بود.

گفته می‌شود این ساعت با اپلیکیشن فیسبوک مسنجر یکپارچه خواهد بود. اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی در این رابطه منتشر نشده، اما احتمالا کاربران این ساعت می‌توانند پیام‌های واتساپ را نیز روی این ساعت دریافت و یا با کمک آن، ارسال کنند.

تصمیم فیسبوک برای عرضه یک ساعت هوشمند در راستای تلاش‌های این شرکت بزرگ برای ورود به عرصه سخت‌افزار محسوب می‌شود و می‌تواند در کنار هدست‌های واقعیت مجازی آکیولس و یا دستگاه‌های هوشمند خانگی پرتال، محصول کاربردی دیگری برای کاربران باشد.

با این حال، در اینجا نگرانی‌هایی نیز پیرامون حریم خصوصی کاربران به دلیل سابقه بد فیسبوک در سوءاستفاده از این اطلاعات به وجود می‌آید و مشخص نیست که دسترسی این شرکت به اطلاعات سلامتی افراد چه پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت.

به هر روی، هنوز این خبر واکنشی را از سوی فیسبوک به دنبال نداشته و باید منتظر ماند و در انتظار عکس العمل زاکربرگ و دیگر مدیران این شرکت بود.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا