شبکه‌های اجتماعی

قوانین سفت و سخت اینستاگرام برای مقابله با پیام‌های توهین‌آمیز در دایرکت

اینستاگرام اخیرا از تصمیم خود برای اعمال محدودیت‌هایی سخت‌گیرانه به منظور جلوگیری از درج پیام‌های حاوی محتوای نامناسب و توهین آمیز در دایرکت کاربران خبر داد.

این شرکت ساعاتی پیش اعلام کرد اکانت‌هایی که به طور مرتب، پیام‌های نفرت‌انگیز را به دایرکت دیگران ارسال کنند، مسدود خواهند شد. طبق گفته اینستاگرام، در مرحله نخست، اجازه ارسال پیام‌های دایرکت از کاربر خاطی سلب خواهد شد و اگر این روند ادامه داشته باشد و بازهم این پیام‌های نامناسب از سوی کاربر مدنظر ارسال شود، اکانت وی از دسترس خارج خواهد شد.

در پیا‌می‌که از سوی اینستاگرام در این خصوص منتشر شده، آمده است که برخی از کاربران برای ارسال پیام‌های توهین‌آمیز، اکانت‌های جدیدی را در اینستاگرام ایجاد ‌می‌کنند که این اکانت‌ها پس از گزارش‌های کاربران مسدود خواهند شد.

سیاست مقابله با انتشار گفتار توهین‌آمیز اینستاگرام، هرگونه توهین و به کار بردن الفاظ نامناسب در خصوص برخی خصوصیت‌ها از قبیل نژاد و مذهب کاربران را شناسایی و با آن برخورد ‌می‌کند. این شرکت همچنین اعلام کرد که برای مقابله جدی با این مسئله، در صورت نیاز با برخی از نهادهای قانونی نیز همکاری خواهد کرد.

این سیاست‌های جدید به اتفاقات اخیرا در فوتبال انگلستان بر‌می‌گردد، جایی که بازیکنان فوتبال بعد از باخت تیمشان هدف توهین‌های کاربران در اینستاگرام قرار ‌می‌گرفتند. پرینس ویلیام، رئیس انجمن فوتبال انگلستان در ماه گذشته با صدور بیانیه‌ای در این خصوص عنوان کرد که «سوءاستفاده‌های نژادی چه داخل زمین فوتبال، چه روی سکوها و چه در شبکه‌های اجتماعی، قابل قبول نیست و ‌می‌بایست متوقف شود.»

در همین رابطه، چهار باشگاه فوتبال نیز نسبت به انتشار توهین‌ها و سوءاستفاده از شبکه‌های اجتماعی برای انتشار محتواهای نامناسب علیه بازیکنان، بیانیه صادر کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا