تکنولوژی

اولین خانه ساخته‌شده با فناوری چاپ سه بعدی به فروش گذاشته شد

خانه‌ای در نیویورک آمریکا که بهره‌گیری از فناوری چاپ سه بعدی و با کمک بازوهای رباتیک شرکت SW4D ساخته شده، با قیمت 299 هزار و 999 دلار به فروش گذاشته شد.

این خانه 130 متری از سه اتاق خواب، دو حمام و دو پارکینگ تشکیل با استفاده از سیمان سه بعدی ساخته شده است. کریستینا پارتسینولوس در گفت‌وگو با فاکس بیزنس اعلام کرد که این خانه بسیار مقرون به‌صرفه تولید شده و می‌تواند برای آن‌هایی که پول چندانی برای خرید خانه ندارند، گزینه مناسبی برای خرید باشد.

تنها کاری که برای داشتن این خانه باید انجام داد، خرید یک قطعه زمین است و مابقی کار را ربات‌ها و چاپگرهای سه بعدی شرکت SAD4 انجام می‌دهند. قرار است که این شرکت، تولید خانه‌های بیشتری را در دستور کار قرار دهد و این پروسه، با گرم‌تر شدن هوا و مهیا شدن شرایط با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

سیستم ساخت‌وساز رباتیک خودکار SAD4، می‌تواند آغازگر تحولی عظیم در این عرصه باشد و قادر است با کم کردن هزینه‌های ساخت، به نیروی کار انسانی نیز کمتر متکی باشد و در مدت زمان کمتری، خانه‌هایی ایمن را به مشتریان تحویل دهد.

به گفته شرکت سازنده، فرآیند تولید یک خانه با فناوری چاپ سه بعدی تا سه برابر سریع‌تر خواهد بود و می‌تواند تا 70 درصد در هزینه‌های ساخت صرفه‌‎جویی کند. کرک اندرسون، مدیر SQD4 در گفت‌گو با فاکس بیزنس عنوان کرد زمانی که این دستگاه در محوطه مدنظر قرار می‌گیرد، شروع به چاپ سه بعدی مواد مورد نیاز می‌کند و لایه لایه، سیمان را روی هم قرار می‌دهد و از پِی ساختمان تا فضای داخلی و بیرونی را طراحی و ایجاد می‌کند.

او در ادامه گفت که فرآیند ساخت این خانه‌ها با کمک سیستم‌های این شرکت، در چیزی حدود 48 ساعت انجام خواهد شد. با توجه به اینکه خانه‌های ساخته شده در منطقه ریورهد نیویورک، اکنون باقیمت تقریبی 450 هزار دلار به فروش می‌رسند، این دستاورد به خانه‌دار شدن بسیاری از انسان‌ها کمک زیادی کند.

اولین خانه ساخته‌شده با فناوری چاپ سه بعدی به فروش گذاشته شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا