ایرانتکنولوژی

رویداد هفته ایران دیجیتال برگزار می‌شود

رویداد «هفته ایران دیجیتال» همراه با برگزاری وبینارهای تخصصی و ششمین نمایشگاه اینترنت اشیاء (IoT2021) با شعار «ارتباطات هوشمندانه در ایران دیجیتال» برگزار می‌شود.

این رویداد تخصصی به مدت یک هفته از روز شنبه، 25 بهمن ماه آغاز خواهد شد و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، 27 و 28 بهمن ماه 99 در سالن 27 نمایشگاه بین‌المللی ایران نیز میزبان فعالان حوزه اینترنت اشیاء در ایران خواهد بود و آخرین دستاوردها و برنامه‌های توسعه‌ای ایران در این باره به نمایش گذاشته خواهد شد.

این رویداد هفتگی در قالب سمینارها و نشست‌های تخصصی به صورت حضوری و مجازی با محوریت سه موضوع نسل پنجم تلفن همراه (5G)، ینترنت اشیاء (IoT) و هوش مصنوعی (AI) برگزار می‌شود و مزایده باندهای فرکانسی 5G، خدمات نوین در 5G، آینده ارتباطات ثابت در ایران، هوشمندسازی مصرف انرژی، آینده کشاورزی هوشمند در ایران و فینال چهارمین لیگ اینترنت اشیاء کشور، موضوعات نشست‌های آن هستند.

گفتنی است، چالش اصلی در تحول دیجیتال به عنوان یکی از دغدغه‌های مطرح در فضای کسب و کار کشور، نه در استفاده از ابزارهای نوین تکنولوژیک بلکه باتوجه به شرایط حاکم بر اقتصاد کلان کشور، در تغییر و تحول در استراتژی‌های کسب و کار است که چگونه منجر به درآمدزایی بیشتر یا کاهش چشمگیر هزینه‌ها شود.

مباحث مرتبط با تحول دیجیتال فقط محدود به یک صنعت خاص و یک قشر خاص نیست و همواره صنایع مختلف مانند انرژی، حمل و نقل، ICT، کشاورزی و خدمات شهری از یک بعد و شرکت‌های بزرگ و استارتاپ‌ها از بعد دیگر در معرض امواج این تحول قرار دارند.
از همین رو، گروه علمی تحلیلی طیف به عنوان تنها کانون تفکر مخابرات ایران، پس از مطالعه و رصد این فضای بسیار مهم و حساس، بر آن شد تا برای سومین سال متوالی رویداد هفته ایران دیجیتال را با شعار ارتباطات هوشمندانه و با هدف بررسی آخرین روندها و تحولات فناوری نوین در کشور و ارایه دستاوردهای شرکت‌های فعال در زمینه پیاده‌سازی خدمات دیجیتالی برگزار کند.
نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیاء ایران (IoTex) نیز به عنوان رویداد جنبی هفته ایران دیجیتال با هدف ارایه توانمندی‌های داخلی در حوزه اینترنت اشیاء برپا خواهد شد.

باتوجه به شرایط ناشی از شیوع کووید ۱۹، بخشی نمایشگاهی و نشست‌های کلیدی این رویداد با رعایت پروتکل بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا و با محدودیت و کنترل تعداد بازدید برگزار خواهد شد. بر همین اساس ثبت‌نام برای حضور و بازدید از نمایشگاه الزامی است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این آدرس https://evnd.co/S743v ثبت‌نام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا