شبکه‌های اجتماعی

تلگرام پردانلودترین اپلیکیشن جهان شد

مرکز تحقیقاتی Sensor Tower در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که اپلیکیشن تلگرام توانست در ماه ژانویه، بیشترین میزان دانلود را در میان اپلیکیشن‌های غیربازی از آن خود کند.

بر اساس این گزارش، در ماه گذشته میلادی، این اپلیکیشن ۶۳ میلیون بار توسط کاربران دانلود شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، رشدی ۳.۸ برابری را نشان می‌دهد. تلگرام برای دستیابی به عنوان توانست رقبای قدرتمندی همچون تیک تاک را پشت سر بگذارد.

در واقع، تلگرام محبوبیت ناگهانی و بیش از پیش خود را مدیون واتساپ است. اپلیکیشنی که چندی پیش و در پی اعلام خبری مبنی بر تصمیم شرکت واتساپ برای اعمال سیاست‌های جدید در این پلتفرم و مجبور بودن کاربران برای اشتراک اطلاعات شخصی خود با فیسبوک، بخش زیادی از کاربران خود را از دست داد و مهاجرت آنلاین گسترده‌ای به اپلیکیشن‌هایی چون تلگرام و سیگنال به وقوع پیوست.

اگرچه تلگرام در پلی استور، رتبه نخست را در ماه ژانویه به دست آورد، اما در اپ استور به جایگاهی بهتر از چهارمی‌دست نیافت. در پلتفرم آی او اس، همچنان اپلیکیشن تیک تاک یکه‌تازی می‌کند و بعد از آن یوتیوب، و زوم جای گرفته‌اند. بر اساس این گزارش، تیک تاک توانست در ماه ژانویه بیش از یک میلیون دانلود را برای خود ثبت کند.

گفتنی است اپلیکیشن تلگرام در ماه دسامبر ۲۰۲۰، در رده نهم پردانلودترین اپلیکیشن‌ها قرار داشت که در ماه اخیر توانست با طور قابل توجهی بر میزان کاربران خود بیفزاید. در این بین اما، اپلیکیشن سیگنال نیز رشدی محسوسی را تجربه کرد.

با استناد به این گزارش، سیگنال توانست در ماه ژانویه به جایگاه دوم پردانلودترین اپلیکیشن‌ها در پلی استور و جایگاه سوم در مجموع میزان دانلود فروشگاه‌های اپلیکیشن دست یابد. همچنین این اپلیکیشن توانست برای اولین بار خود را به جمع ۱۰ اپلیکیشن پردانلود اپ استور اضافه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا