ایرانتکنولوژی

تصویب افزایش سرمایه همکاران سیستم در مجمع فوق‌العاده این شرکت

همکاران سیستم از صدور مجوز افزایش 202درصدی سرمایه به هیئت‌مدیره این شرکت برای سرمایه‌گذاری در بازار رایانش ابری خبر داد. مجمع عمومی فوق العاده شرکت همکاران سیستم با حضور جمعی از سهامداران با مجموع بیش از 72% سهم برگزار شد. سهامداران پس از آن که با شیوه‌ و دلایل این سرمایه‌گذاری توسط مدیران شرکت آشنا شدند، افزایش سرمایه را تصویب کردند.

پیرو مجوز کسب شده، سرمایه شرکت از 1.260 میلیار ریال به 3.810 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت تا شرکت بتواند 2.550 میلیارد ریال از محل سود انباشته و در سه مرحله در بازار رایانش ابری سرمایه گذاری کند که مرحله اول آن 440 میلیارد ریال است که بلافاصله پس از مجمع انجام خواهد شد.

فرید فولادی مدیرعامل همکاران سیستم با اشاره به افزایش نرخ نفوذ بازار رایانش ابری گفت: «در حال حاضر اصلی‌ترین استراتژی همکاران سیستم، گسترش خدمات در زمینه‌ی رایانش ابری است. نرخ نفوذ این تکنولوژی که در حال حاضر بخش عمده‌ای از خدمات شرکت‌های بزرگ جهانی را شامل می‌شود، به سرعت در حال افزایش است و پاندمی نیز در این روند بی‌تاثیر نبوده است»

او با اشاره به اینکه این سرمایه‌گذاری برای خرید تجهیزات، توسعه دیتاسنتر در شرکت ابرآمد و خرید ساختمان استفاده خواهد شد، توضیح داد: «ما با بررسی روندهای جهانی و با توجه به توان مناسب مالی برای سرمایه گذاری و همچنین انعطاف‌پذیری در فرایندهای داخلی شرکت، در نظر داریم از محل این افزایش سرمایه، به تقویت و توسعه خدمات خود در زمینه‌ی رایانش ابری اقدام کنیم.»

فولادی همچنین به مدل درآمدزایی این خدمات که به شکل حق اشتراکی است اشاره کرد و گفت” «با سرمایه‌گذاری اولیه‌ای که انجام می‌شود، درآمد پایداری ایجاد می شود که حاشیه سود آن در طول زمان افزایش پیدا خواهد کرد. »

در ادامه مجمع عمومی فوق‌العاده، الهه غریبی مدیر مالی همکاران سیستم با بیان اینکه طرح افزایش سرمایه بازده 48 درصدی را برای شرکت ایجاد خواهد کرد، گفت: «علاوه بر توسعه ارائه‌ی خدمات بر بستر ابر که یک خط درآمدی محکم و پایدار را برای سودآوری شرکت ایجاد می‌کند، مساله مهم بعدی توسعه شبکه نمایندگان فروش است که به واسطه آن امکان فروش محصولات به شکل گسترده‌تری فراهم خواهد شد. وی افزود: طرح افزایش سرمایه بازده 48 درصدی را برای شرکت ایجاد خواهد کرد.»

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا