سامسونگ

اولین تست سقوط گلکسی اس۲۱ + ویدیو

حدود یک ماه پیش، سامسونگ از سه گوشی جدید متعلق به خانواده گلکسی اس۲۱ رونمایی کرد و اخیرا نیز عرضه این کهکشانی‌ها آغاز شده است.

بی‌تردید، تا به اینجای سال، گلکسی اس۲۱ عنوان بهترین گوشی اندرویدی معرفی‌شده را یدک می‌کشد چرا که علاوه بر طراحی زیبا، از مشخصات فنی قدرتمندی نیز بهره می‌برد. اما شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که مقاومت بدنه و یا بهتر بگوییم دوام این گوشی در برابر سقوط و افتادن‌های ناگهانی تا چه اندازه است؟

پاسخ این سوال را می‌توانید در اولین تست سقوطی که از مدل‌های گلکسی اس۲۱ منتشر شده، پیدا کنید. طبق نتایج به دست آمده، گلکسی اس۲۱ از بدنه چندان مقاومی‌برخوردار نیست و توصیه می‌شود که حتما از کیس و قاب محافظ برای جلوگیری از آسیب رسیدن به آن استفاده شود.

به بیانی دیگر، سامسونگ اگرچه در گلکسی اس۲۱، چند تغییر را با توجه به گلایه‌های کاربران گلکسی اس۲۰ اعمال کرد و تغییراتی را در جهت بهبود عملکرد پردازنده، ارتقای مقاومت ماژول دوربین و همچنین استفاده از پلاستیک باکیفیت برای پایین آوردن قیمت گوشی به وجود آورد، اما نتوانست در زمینه ارتقای مقاومت گوشی موفق عمل کند.

برای اثبات این ادعا، مرکز Allstate با انتشار ویدیویی در کانال یوتیوب خود، میزان مقاومت گلگسی اس۲۱ را در برابر سقوط از ارتفاع مورد تست و ارزیابی قرار داد. به گفته این مرکز، کهکشانی جدید سامسونگ به مانند مدل سال قبل، مقاوم نیست.

در این تست، مقاومت بدنه گلکسی اس۲۱ با شرایطی یکسان با دیگر گوشی‌ها، مورد تست قرار گرفت. نتیجه اما ناامیدکننده بود و نشان داد که این گوشی چندان در برابر سقوط قابل اطمینان است. در این بررسی، هر سه مدل از خانواده گلکسی اس۲۱ در تست سقوط از قسمت جلویی بدنه، نتوانستند جان سالم به در ببرند و نمایشگر هر سه مدل آسیب دید.

البته در این بین، گلکسی اس۲۱ توانست مقاومت بیشتری را از خود نشان دهد و نمایشگر آن شکستگی و ترک‌های کمتری برداشت.  این در حالی است که هر سه مدل از محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس (مقاوم‌ترین گلس محافظ موجود) بهره می‌برند.

در این آزمایش، مقاومت بدنه پشتی گوشی‌ها نیز در تست سقوط مورد ارزیابی قرار گرفت که مطابق با آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید، تنها مدل گلکسی اس۲۱ که از بدنه‌ای پلاستیکی بهره می‌برد، توانست جان سالم به در ببرد و گلکسی اس ۲۱ پلاس و گلکسی اس۲۱ اولترا دیگر آسیب دیدند.

اما تنها نکته قابل توجه در این تست، آسیب ندیدن ماژول دوربین بود که نشان می‌دهد تصمیم مهندسان سامسونگ برای استفاده از این طراحی و به‌کارگیری فلز مفید بوده است.

اولین تست سقوط گلکسی اس۲۱+ ویدیو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا