اپلپوشیدنی هوشمند

وقتی ساعت اپل واچ به کمک یک فرد ربوده‌ شده می‌آید

پلیس ایالت تگزاس آمریکا اعلام کرد که با کمک ساعت هوشمند اپل واچ اپل توانست موقعیت فرد ربوده‌شده را شناسایی و او را پیدا کند.

اپل واچ تاکنون چندین بار توانسته به روش‌های مختلف جان انسان‌ها را نجات دهد. از جمله شاهکارهای این ساعت می‌توان به نجات جان یک خانواده محبوس در خودروی تصادفی و یا کمک به پیدا کردن یک دوچرخه‌سوار که دچار سانحه شده بود، اشاره کرد.

اما اخیرا گزارشی مبنی بر آدم‌ربایی به اداره پلیس ارائه شد که خوشبختانه نیروهای پلیس توانستند با کمک ساعت اپل واچ و قابلیت Find My، موقعیت فرد ربوده شده را ردیابی کنند و به این پرونده پایان دهند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، یک دختر جوان با اداره پلیس منطقه «سلما» در ایالت تگزاس تماس گرفت و عنوان کرد که مادرش در حین خروج از خانه، توسط یک مرد ربوده شده است. این دختر گفت که صدای جیغ مادرش را از پارکینگ خانه شنید اما نمی‌دانست که این صدا دقیقا از کجاست و نتوانست او را پیدا کند.

به گفته او، بعد از گذشت حدود 10 تا 15 دقیقه، مادر این دختر از طریق اپل واچ با وی تماس گرفت و گفت این مرد می‌خواست به وی آسیب برساند. اگرچه این تماس فورا قطع شد، اما اپل واچ متعلق به مادر این دختر همچنان روشن بود و پلیس توانست از طریق قابلیت Find My موقعیت وی را شناسایی کند.

این حادثه آدم‌ربایی حدود 10 روز پیش یعنی 16 دسامبر اتفاق افتاد. اگرچه فرد مهاجم در آن لحظه توانست فرار کند اما با توجه به اطلاعاتی که توسط فرد قربانی توسط پلیس قرار گرفت، در کمتر از 4 روز شناسایی و دستگیر شد.

شاید اگر این شخص، از ساعت اپل واچ مجهز به سیمکارت استفاده نمی‌کرد، کار پلیس در پیدا کردن وی بسیار دشوار می‌شد. با کمک این ساعت، کاربران می‌توانند در شرایط و موقعیت‌های اضطراری با پلیس تماس بگیرند و به نیروهای امدادی کمک کنند تا از طریق قابلیت Find My، آن‌ها را سریع‌تر پیدا کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا