نرم‌افزار

چرا باید آموزش فتوشاپ را از مکتب خونه شروع کنیم؟

وقتی برای ثبت در یک آزمون به برش عکس و کوچکترین سایز آن نیاز داشتم و از انجام همین موضوع ساده عاجز شده بودم، به فکر افتادم تا به دنبال راهکاری باشم که بتوانم به حل این مشکل دست یابم. زمانی اوضاع بدتر شد که فهمیدم باید پشت عکسم سفید باشد. یعنی تصویری با پس زمینه سفید لازم داشت و عکسهایی که در کامپیوترم ذخیره شده بود، همه مربوط به عکسهای مهمانی و عکس در طبیعت و از این قسم تصاویر بود. از یکی از دوستان کمک خواستم. دوستم نرم افزاری را معرفی نمود که در ویرایش تصاویر یک نرم افزار حرفه ای به شمار می رفت. البته در بین نرم افزارهای ویرایشی و تصویری، حرفه ای اما نرم افزاری ابتدایی بود. یعنی باید اول این نرم افزار را برای ویرایش تصویر می آموختم. این نرم افزار ویرایش گرافیکی، فتوشاپ بود. با بررسی بیشتر متوجه شدم که نیازمندان فتوشاپ تمام گرافیست ها، ناشران کتب، گروه های تبلیغاتی، طراحان سایت، عکاسها و بسیاری از مشاغل مشابه این موارد می باشند.

امروزه آموزش فتوشاپ لازم و ضروری است و نیاز است تا با فراگیری این نرم افزار و گسترش آموزش نرم افزارهای گرافیکی به یک کارآفرینی دست زد. آموزش فتوشاپ را باید از منبعی موثق آموخت زیرا فتوشاپ دارای ریزه کاری های متعددی است. بخشهای متنوعی دارد که هر کدام نیز زیر شاخه های متعددی دارند. با توجه به این که فتوشاپ ابتدایی ترین نرم افزار ویرایشی است که پایه ای برای نرم افزارهای حرفه ای تر است و آموزش فتوشاپ نیز به نسبت نرم افزارهای مشابه راحت تر می باشد، لذا از محبوبیت بیشتری نیز برخوردار است. با فتوشاپ می توان یک اثر جدید از تصویر قدیمی ایجاد نمود. یکی از مزایای استفاده از فتوشاپ آن است که می تواند از طریق نرم افزارهای ویرایشی دیگر فراخوانی شده و باز شود و در نتیجه مورد استفاده قرار گیرد. این ارتباط بین نرم افزاری یک مزیت است که در بسیاری از نرم افزارها این امکان وجود ندارد. آموزش فتوشاپ مکتب خونه یکی از آموزش های مناسب برای این نرم افزار گرافیکی و طراحی است. مکتب خونه به عنوان مرجع نام آشنای آموزش شرایطی را مهیا ساخته تا علاقه مندان به این آموزش نیز بتوانند از آن بهره مند شوند. سایت مکتب خونه، صفحه دوره ها و آموزش فتوشاپ در انتظار شما است.

آموزش فتوشاپ مکتب خونه

در مکتب خونه برای آموزش فتوشاپ دوره های مختلفی طراحی شده است. دوره آموزش فتوشاپ مقدماتی، آموزش فتوشاپ پیشرفته و آموزش فتوشاپ حرفه ای که در هر آموزش، دوره های متنوعی دیده شده است. فتوشاپ مکتب خونه یکی از دوره های لذت بخش آموزشی است زیرا با خلق آثار جدید و جذاب، به دنیای زیبا و مفرح طراحی وارد می شوید. با مکتب خونه همراه باشید و از دوره های آموزش رایگان فتوشاپ نیز بهره مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مکتب خونه مراجعه نمایید و از دوره های رایگان و شرایط آن مطلع شوید.

فتوشاپ

ابتدای معرفی فتوشاپ به جهانیان به سال 1987 باز می گردد. در جایی که برادران نول با همکاری یکدیگر در طراحی صحنه هایی از جنگ ستارگان به ویرایش تصویر اقدام نمودند. توماس نول با خلق مفاهیم دیجیتالی فتوشاپ به نمایش تصاویر پرداخت. شروع و انحصاری نمودن این نرم افزار همه توسط این دو برادر صورت گرفت و در نهایت با عقد قراردادی تحت اختیار شرکت بزرگ Adobe قرار گرفت. اولین نسخه آن در سال 1990 به بازار عرضه شد. کاربردهای فتوشاپ به نحوی بود که به سرعت به نرم افزاری مورد علاقه تبدیل شد و بسیاری از کاربران کارهای ویرایشی به آن روی آوردند و از آن استفاده نمودند. فتوشاپ یک نرم افزار حرفه ای و پایه است. ورود اولین نسخه های جذاب فتوشاپ از سال 2003 میلادی با نسخه cs شروع شد و تقریبا هر دو سال یک بار این نسخه ها ارتقاء پیدا کرد تا در سال 2013 میلادی نسخه cc وارد بازار شد و تا سال 2019 نسخه cc2020 به بازار ورود پیدا کرد که نوعی نرم افزار پیشرفته فتوشاپ با امکانات گسترده تر است.

آموزش فتوشاپ

آموزش فتوشاپ

فتوشاپ نیز مانند تمام نرم افزارهای دیگر یک محیط اصلی دارد که در نوار ابزار آن بخشهای عمومی و تخصصی دیده می شود. قسمت عمومی نرم افزار فتوشاپ قسمتهای دارد که مشابه بسیاری از نرم افزارهای دیگر است. مانند باز کردن تصویر یا محتوای جدید، ذخیره سازی کارهای انجام شده، باز کردن فایل ذخیره شده قبلی، ورود از نرم افزار دیگر به فتوشاپ و مواردی نظیر این و بخشهای تخصصی نیز همه مرتبط با انواع ابزار ویرایش تصویر می باشد. در فتوشاپ بخش لایه ها یکی از بخشهای مهم است. زیرا با لایه سازی می توان تصویر مورد نظر را همانطور که لازم است ایجاد نمود. در فتوشاپ نوار ابزارهای دیگری در قسمتهای مختلف محیط اصلی وجود دارند که جهت راحتی کار و دسترسی سریع این بخشها در صفحه اصلی تعبیه شده اند. تمام فایل های تولیدی فتوشاپ با فرمت psd یا همان photoshop document ذخیره سازی می شوند که قابل فراخوانی در بسیاری از نرم افزارهای ویرایش تصویر می باشد.این نرم‌افزار کاربردهای فراوانی ندارد از تغییر پس زمینه عکس در فتوشاپ گرفته تا کشیدن نقاشی دیجیتال. یکی از قابلیت های فتوشاپ آن است که می توان رنگ را تشخیص داد. به عنوان مثال نیاز است تا تصویری که بخشی از میانه آن از بین رفته روتوش شود. لذا نیاز است تا رنگ قسمت رفته شده مطابق با رنگ قسمت های باقیمانده باشد. در این خصوص فتوشاپ با استفاده از ابزارهای تشخیص رنگ، رنگ دقیق آن ناحیه را شناسایی نموده و برای روتوش و تصویرسازی مجدد از آن رنگ که در انبار رنگ خود ذخیره سازی نموده است، استفاده می نماید. در فتوشاپ می توان فتومونتاژ کرد و آثار جدیدی خلق نمود. جهت آموزش فتوشاپ و یادگیری مطالب منحصر به فرد با مکتب خونه همراه باشید. دوره های آموزش تکنیکی این نرم افزار را با مکتب خونه شروع نمایید.

تغییر پس زمینه عکس در فتوشاپ

صفحه اصلی فتوشاپ

آموزش فتوشاپ از پایه ای ترین مواردتا رسیدن به سطح حرفه ای در مکتب خونه ارائه می شود و افراد حرفه ای می توانند به این نرم افزار به چشم کارآفرینی نگاه کرده و با تقویت خود به یک طراح حرفه ای بدل شوند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا