تکنولوژی

سخنرانی بنیان‌گذار علی بابا بعد از مدت‌ها ناپدید شدن

بنیان‌گذار علی بابا جک ما بعد از ماه‌ها دوری از انظار عمومی دیده‌ شد. با افزایش نظارت بر شرکت‌های او توسط دولت، حدس و گمان درباره دلایل غیبت او نیز محرزتر میشد.

با حضور مجدد جک ما در مقابل دوربین، سهام علی بابا در فهرست هنگ کنگ با اعلام خبر حضور مجدد وی بیش از 8 درصد افزایش داشت.

در ویدیویی که در رسانه های اجتماعی چین منتشر شد ، جک ما، معلمان روستایی را به عنوان بخشی از ابتکارات بنیاد خیریه خود خطاب کرد. این رویداد سالانه معمولاً در شهر سانیا برگزار می‌شود و بنیاد جک ما دستاوردهای معلمان روستایی را که تحت پوشش مالی این موسسه هستند، جشن می‌گیرد

اکتبر سال گذشته، جک ما در اظهار نظرهای خود به نظر رسید که انتقادی نسبت به سیستم نظارتی مالی چین داشته است. یکی از این انتقادها عدم ثبت رکورد اولیه «گروه مالی انت» غول فناوری تاسیس شده توسط جک ما است.

بعد از این اظهارنظرها و دیده نشدن جک ما گمانه‌زنی‌هایی از گم‌شدن جک ما وجود داشت اما یک منبع آگاه اعلام کرد که او به میل خود فقط از انظار عمومی دور شده‌ است.

در ماه دسامبر ، دولت چین برای تنظیم بازار، تحقیقات ضد انحصارطلبی را از علی بابا آغاز کرد. پکن همچنین در حال نهایی کردن جزئیات قانون عدم انحصار به صورت گسترده است. رگولاتورها همچنین از گروه انت خواسته‌اند که تجارت خود را اصلاح و مطابق با الزامات قانونی کند.

پکن نگران قدرت شرکتهای فناوری است که طی چند سال گذشته رشد بسیاری داشته‌اند و به بخش جدا ناپذیر زندگی مردم در چین تبدیل شده‌اند.

مترجم: الهه دمیرچی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا