اپل

انتشار اطلاعاتی جدید از طراحی آیفون تاشوی اپل

مهندسان اپل این روزها ساخت مشغول طراحی و توسعه نسل جدید از گوشی‌های آیفون هستند که قرار است مجهز به نمایشگری تاشو روانه بازار شود.

بازاری که با ورود گوشی‌های تاشوی سامسونگ، هواوی و چند شرکت دیگر، عضوی جدید و البته متفاوت را به خود دیده است. اپل نیز برای جا نماندن از رقبای همیشگی خود دست به کار شده و تولید آیفونی تاشو را در دستور کار دارد.

بلومبرگ چندی پیش با انتشار گزارشی نوشت که ساخت آیفون تاشوی اپل در مراحل آغازین خود است و فعلا بخش زیادی از تمرکز محققان اپل روی نمایشگرهای تاشو و کیفیت عملکرد آن‌ها معطوف شده است. به عبارتی دیگر، اهالی کوپرتینو پیش از تصمیم به تولید نمونه اولیه این گوشی در آزمایشگاه‌های خود، روی طراحی و عملکرد فناوری نمایشگرهای تاشو تمرکز کرده‌اند.

در واقع، اپل قبل از تصمیم به عرضه یک محصول جدید، ابتدا فناوری‌های نوین به‌کار رفته در آن را مورد تست و بررسی قرار می‌دهد و رویه این شرکت نشان داده که هرگز عجله‌ای برای «اول شدن» ندارد. با این حال، ورود یک آیفون تاشو به عبارتی دقیق‌تر آیفونی با نمایشگر تاشو می‌تواند برای اپل که در طی سال‌های اخیر، تغییرات چندانی را در طراحی گوشی‌های خود اعمال نکرده، اقدام بزرگی باشد.

طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده، اپل به دنبال استفاده از نمایشگرهایی است که از لولایی نامرئی بهره می‌برد و قطعات الکترونیکی آن پشت نمایشگر جای گرفته‌اند. چندی پیش در خبر آمده بود که اپل حجم زیادی از نمایشگرهای تاشو را برای آزمایش و تحقیقات خود، به شرکت سامسونگ سفارش داده است.

جان پراسر، از تحلیلگران دنیای آی‌تی نیز مدعی شده بود که یک نمونه از آیفون‌های تاشوی اپل از دو نمایشگر مجزا که از طریق یک لولا به هم وصل شده‌اند، برخوردار و لبه‌های نمایشگر آن همانند آیفون 11 گرد خواهد بود.

این کارشناس در ادامه نوشت که در قسمت بالایی نمایشگر آیفون تاشوی اپل، حاشیه نسبتا زیادی به نسبت گوشی‌های مدرن امروزی وجود خواهد داشت که فیس آیدی و چند سنسور دیگر در آن تعبیه خواهند شد. وی همچنین نوشت که اگر دو نمایشگر این گوشی از هم جدا هستند، اما وقتی گوشی به طور کامل باز شود، نمایی کاملا یکدست و یکنواخت را ارائه خواهد داد.

منبع
BGR

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا