استارتاپایران

بررسی اپلیکیشن پرداخت همراه کارت

امروزه حداقل یکی از اپلیکیشن‌های مدیریت حساب بانکی روی هر موبایل نصب است. این برنامه‌ها در چند سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده و چهره امور بانکی را تغییر داده‌اند. اپلیکیشن‌های پرداخت با ارائه خدماتی مانند کارت به کارت، پرداخت قبض‌ها، خرید شارژ و … تا جای ممکن مراجعه حضوری به بانک‌ها را کمتر کرده‌اند. شاید  به ظاهر همه این اپلیکیشن‌ها خدمات مشابه ارائه می‌دهند اما تفاوت آن‌ها در جزییات، ویژگی‌های منحصر به فرد و رابط کاربری مناسب است. پرداخت همراه کارت یکی از همین برنامه‌ها است در سال ۱۳۹۳ توسط شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا و تحت نظر بانک آینده شروع به فعالیت در زمینه پرداخت‌های بانکی کرد. در ادامه این اپلیکیشن و قابلیت‌های آن را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

اگر برای اولین‌بار برنامه همراه کارت را اجرا می‌کنید، از شما خواسته می‌شود تا برای ورود به برنامه رمز عبور تعیین کنید، برای رمزگذاری می‌توانید از اثر انگشت و کدگذاری استفاده کنید.

پس از ورود به محیط اصلی برنامه نیاز است تا نسبت به ثبت کارت‌های بانکی خود اقدام نمایید. برنامه همراه کارت از فناوری OCR پشتیبانی می‌کند. به کمک این فناوری تنها با قرار دادن کارت بانکی جلوی دوربین گوشی همراه، تمام اطلاعات مربوط به کارت در گوشی ذخیره می‌شود. علاوه بر این شما می‌توانید اطلاعات تمام کارت‌های بانکی خود در را نرم‌افزار ذخیره کرده و هنگام ارسال یا دریافت پول کارت مورد نظر را انتخاب کنید. همچنین در صفحه نخست، تمام قابلیت‌های آن به چشم می‌خورد. درخواست پول، کارت به کارت، خرید شارژ و بسته اینترنتی، پرداخت قبض، موجودی، خدمات خودرو، نیکوکاری، اعتبار سنجی بانکی و مسدود سازی کارت از خدمات این اپلیکشن است.

 

در قسمت خدمات خودرو شما با وارد کردن پلاک ماشین خود می‌توانید خدماتی چون استعلام خلافی خودرو، پرداخت عوارض آزادراهی، خرید طرح ترافیک و پرداخت جریمه را انجام دهید. در بخش قبض هم شما قادر هستید تا استعلام قبض‌های برق، تلفن ثابت، آب، برق، گاز را گرفته و با کد شناسه آن‌ها را پرداخت کنید.

 

از اصلی‌ترین قابلیت‌های برنامه مذکور می‌توان به امکان استفاده از آن به عنوان ابزار پرداخت در فروشگاه های اینترنتی اشاره کرد. شما می‌توانید در هنگام خرید از فروشگاه های اینترنتی برنامه همراه کارت را به عنوان درگاه پرداخت انتخاب نمایید. سپس با وارد کردن شماره تلفن خود یک پیام حاوی مبلغ قابل پرداخت در این برنامه دریافت خواهید کرد. بدین ترتیب با وارد کردن رمز دوم کارت خود قادر به پرداخت مبلغ مورد نظر خواهید بود.

همچنین در اپلیکیشن قسمتی به نام کیف‌پول در نظر گرفته شده است که می‌توانید با آن کارهایی چون خرید شارژ، پرداخت قبض، بسته اینترنت، کیف به کیف و ارسال هدیه به دوستان انجام دهید. در ابتدا برای استفاده از آن باید به دستور بانک مرکزی کد ملی خود را وارد کنید، پس از وارد کردن کد ملی مبلغ دلخواه خود برای شارژ کیف پول را انتخاب می‌کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های این برنامه پرداخت «کارت به شبا» است که در حال حاضر به نظر می‌سد در انحصار همراه کارت قرار دارد.

در بخش تنظیمات این اپلیکیشن هم می‌توانید کارت‌های خود و مقصد را مرتب کنید و پرداخت‌های پرکاربرد خود را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با پر کردن تقویم پرداخت، روزهایی را که باید قسط یا پولی پرداخت کنید را وارد کرده تا فراموش نکنید.

به صورت پیش‌فرض این اپلیکیشن به مخاطبان شما دسترسی دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا بدون داشتن شماره کارت مقصد برای آن‌ها پول واریز کنید یا از آن‌ها درخواست پول کنید. البته می‌توانید در بخش تنظیمات این دسترسی را لغو کنید.

در بخش سوابق تراکنش هم شما تاریخچه تمام کارت‌به کارت‌ها، دریافت پول و مابقی تراکنش‌ها را مشاهده می‌کنید.

همراه کارت محیط کاربری منظمی داشته، فونت آن مختص به خودش است و ترکیب رنگ‌های مشکی و طلایی هم دارد. رنگ تیره بک‌گراند و فونت روشن آیتم‌ها تضمین می‌کند که هنگام کار در تاریکی فشاری به چشم‌تان وارد نخواهد شد و در نور عادی هم به خاطر استفاده از رنگ‌های مختصر و معدود، احساس حضور در محیط شلوغ را نخواهید داشت. به همین علت تجربه کاربری آن بین کاربران بسیار محبوب است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا