تکنولوژیچگونه

اپلیکیشن سیگنال چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

واتساپ اخیرا از اعمال تغییراتی جدید در سیاست‌های استفاده از این اپلیکیش پرطرفدار خبر داد و اعلام کرد که این تصمیمات از 8 فوریه یعنی حدود دو هفته دیگر اعمال خواهد شد.

تغییراتی که کاربران واتساپ را مجبور ‌می‌کند تا اطلاعات شخصی خود را با فیسبوک به اشتراک بگذارند. اما سابقه تاریک فیسبوک در افشای اطلاعات و نقض حریم خصوصی کاربران، موجب شده تا بسیاری از کاربران واتساپ، اعلام کنند که تن به این تغییرات نخواهند داد و عطای واتساپ را به لقایش ‌می‌بخشند.

از این رو، موجی از مهاجرت کاربران به اپلیکیشن‌های جایگزین واتساپ که از لحاظ عملکرد و قابلیت‌ها، ویژگی‌های تقریبا برابری را با این اپلیکیشن ارائه ‌می‌دهند، به راه افتاد. این اپلیکیشن‌های شامل سیگنال و تلگرام ‌می‌شوند که اعداد و ارقام از افزایش بی‌رویه تعداد کاربران این دو پلتفرم طی روزهای اخیر خبر ‌می‌دهند.

رویترز با انتشار گزارشی نوشت که میزان دانلود سیگنال در این مدت، با افزایشی 18 برابری همراه شد و تقریبا روزی 800 هزار بار توسط کاربران دانلود ‌می‌شود. این اپلیکیشن به قدری مورد توجه قرار گرفته که حتی ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان و مدیرعامل شرکت تسلا نیز از کاربران خواست تا از سیگنال استفاده کنند.

در این بین، تلگرام اما در میان ما ایرانی‌ها شناخته‌شده است و نیازی به معرفی ندارد. با این حال، کمتر کسی تاکنون از سیگنال استفاده کرده و شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که سیگنال چیست و چگونه ‌می‌توان از آن استفاده کرد؟

برای شروع باید گفت که اپلیکیشن سیگنال همانند واتساپ، یک اپلیکیشن برای چت و گفت‌وگو میان کاربران است که امکان برقراری تماس‌های رمزنگاری‌شده و امن را نیز فراهم ‌می‌کند. این ویژگی یعنی پیام‌های شما، از امنیت بالایی برخوردارند و ن‌می‌توان به این راحتی به آن‌ها دسترسی داشت.

در این برنامه ‌می‌توان گروه‌های مختلفی را ایجاد کرد و از قابلیت‌هایی آشنایی همچون ارسال گیف، ویدیو و تصاویر بهره برد. همچنین ‌می‌توان تماس گروهی رمزنگاری‌شده برقرار کرد که در حال حاضر، تنها 5 نفر ‌می‌توانند در این تماس گروهی شرکت کنند.

استفاده از اپلیکیشن سیگنال کاملا رایگان بوده و تما‌می‌کاربران گوشی‌های اندروید و آیفون و رایانه‌های مک، ویندوز و لینوکس ‌می‌توانند از آن استفاده کنند. از جمله امتیازات سیگنال نسبت به برنامه‌های مشابه این است که هیچ گونه فرآیند گردآوری اطلاعات کاربران در آن صورت ن‌می‌گیرد و تبلیغات نیز در اپلیکیشن جایی ندارند.

چگونه از اپلیکیشن سیگنال استفاده کنیم؟

ابتدا باید آن را روی گوشی اندروید یا آیفون خود دانلود کنید

شماره تلفن خود را ثبت و کد تایید دریافتی را در قسمت مشخص‌شده وارد کنید

گزینه Register without Transferring را انتخاب کنید

اکنون صفحه اصلی اپلیکیشن سیگنال را مشاهده ‌می‌کنید

برای ایجاد پیام، روی آیکون مداد که در قسمت بالایی و سمت راست صفحه قرار دارد، تپ کنید

‌می‌توانید در این بخش، به افرادی که قبلا به سیگنال پیوستند، پیام دهید. اما اگر ‌می‌خواهید فردی را به سیگنال دعوت کنید، گزینه Invite Friends to Signal را انتخاب کنید. با زدن این گزینه، ‌می‌توانید از طریق ایمیل یا پیام متنی، لینک دانلود اپلیکیشن را برای فرد مورد نظر ارسال کنید

با اضافه شدن این افراد، ‌می‌توانید به آن‌ها پیام داده یا گروه ایچاد کنید و با آن‌ها در ارتباط باشید

امکانات متنوعی همانند استیکر، تصاویر، پیام صوتی و غیره در این اپلیکیشن تعبیه شده است

تنظیمات امنیتی نیز در اپلیکیشن سیگنال تعبیه شده که کاربر ‌می‌تواند با مراجعه به بخش تنظیمات Signal Privacy ، از گزینه‌هایی همچون ایجاد پین برای ورود به برنامه و یا تاچ آیدی و فیس آیدی برای این منظور استفاده کند.

چگونه گروه‌های واتساپ را به اپلکیشن سیگنال منتقل کنیم؟

خوشبختانه، امکان انتقال گروه‌ها از سایر اپلیکیشن‌ها به سیگنال نیز وجود دارد که ‌می‌تواند برای کاربران فعلی واتساپ و سایر اپلیکیشن‌ها بسیار کاربردی باشد. برای این کار باید دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

ابتدا یک گروه جدید را در سیگنال ایجاد کنید

وارد تنظیمات گروه شده و گزینه Group Link را انتخاب کنید

در اینجا باید علامت مقابل Group Link را روشن کنید

سپس ‌می‌بایست روی گزینه Share بزنید تا بتوانید لینک گروه سیگنالی را در سایر اپلیکیشن‌ها به اشتراک بگذارید

در این مرحله بعد از زدن Share، لینک گروه ایجادشده را در گروه‌های واتساپ یا تلگرام پیست کنید تا کاربران بتوانند به گروه جدید منتقل شوند

اپلیکیشن سیگنال چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا