تکنولوژی

پرداخت پول تاکسی با QR در 11 اپلکیشن و 7هزارتاکسی فعال شد

این سامانه به‌زودی در میادین میوه و تره‌بار هم راه‌اندازی خواهد شد

به گفته معاون سرویس‌های شهروندی سازمان فاوای شهرداری تهران در حال حاضر بیش از 11 اپلیکیشن و هفت هزار تاکسی به سامانه شهر پی متصل هستند و کاربران در تهران می‌توانند به جای استفاده از وجه نقد یا دستگاه پوز، با اسکن کیوآرکد مبلغ پرداختی خود را به مجموعه موردنظر توسط اپلیکیشن‌های پرداختی، پرداخت کنند. این اپلیکیشن‌ها شامل آپ، تاپ، ایزی‌ پی، دیجی ‌پی، همراه کارت، ریالو، فون پی، سکه و ایران کیش، 780 و… هستند.

معاون سرویس‌های شهروندی سازمان فاوا همچنین اعلام کرد که این سامانه به‌زودی در میادین میوه و تره‌بار هم راه‌اندازی خواهد شد و شهروندان می‌توانند پرداخت در میادین را به‌صورت الکترونیکی انجام دهند. این پروژه در میدان میوه و تره‌بار جلال آل احمد به صورت پایلوت در حال انجام است.

محمد شریفی با تاکید بر این موضوع که در حال حاضر 7هزار تاکسی مجهر به ابزار اسکن کیوآرکد هستند، گفت: «ابزاری که در حال حاضر استفاده می‌شود، بارکد دو بعدی است و اولین خدمتی که به این شیوه ارائه می‌شود، پرداخت کرایه تاکسی‌های سطح شهر تهران هستند. این سامانه با همکاری سازمان تاکسیرانی در پایانه‌های خطوط تاکسی شهر تهران در حال افزایش است.»

پیش از این مشاور رییس سازمان فاوای شهرداری در اظهارات خود با اشاره به این موضوع که پیش از این اپلیکیشن‌های فعال در این حوزه کمتر از یک درصد سهم بازار را داشته‌اند؛ گفته بود که هدف آن‌ها از بین بردن انحصار و فضای رقباتی در این حوزه است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا