ال جیرویدادهای خارجی

گوشی رول‌شونده ال‌جی Rollable به‌زودی وارد بازار می شود + ویدیو

ال‌جی در جریان مراسم رونمایی‌های CES 2021 با انتشار ویدیویی، از عرضه گوشی رول‌شونده جدید خود در آینده نزدیک خبر داد.

این‌ شرکت تیزری ویدیویی را از این محصول که تحت عنوان LG Rollabale شناخته می‌شود منتشر کرد و گفت که در اواخر سال جاری میلادی آن را به بازار عرضه خواهد کرد. این ویدیو، دومین تیزر ال‌جی از گوشی رول‌شونده این شرکت محسوب می‌شود.

ال‌جی Rollable به نمایشگری مجهز شده که از قابلیت رول شدن برخوردار است و کاربر می‌تواند از آن به مانند یک گوشی معمولی یا تبلت استفاده کند. بدین معنی که اگر به نمایشگری بزرگ‌تر نیاز داشت، می‌تواند آن را باز کند تا ابعاد آن ارتقا یابد.

در واقع، مکانیسمی‌در قسمت پایینی صفحه در حالت افقی، تعبیه شده که به آسانی قابل جمع شدن و باز شدن است. از لحاظ عملکرد، این گوشی شبیه به تلویزیون‌های رول‌شونده‌ OLED هستند اما در ابعاد و اندازه کوچک‌تر.

در این مراسم تنها ویدیویی از ال‌جی Rollable منتشر شد و مشخص نیست که از چه مشخصات فنی و ویژگی‌های دیگری بهره می‌برد. این رویه نشان می‌دهد که هنوز مراحل تولید و طراحی آن به پایان نرسیده و در حد یک مدل مفهومی‌است.

در همین رابطه، شرکت TCL نیز روز گذشته از دو مدل مفهومی‌گوشی رول‌شونده پرده برداشت که مدل 17 اینچی آن، از هر دو طرف قابل جمع‌شدن و بازشدن بود. اما بعید به نظر می‌رسد که این شرکت بتواند به این زودی‌ها، این طرح و ایده را به خط تولید و عرضه به بازار برساند.

با این حال، شواهد نشان می‌دهد که ال‌جی راه نزدیک‌تری را برای رسیدن به مقصد و تولید این مدل گوشی‌ها در پیش دارد. دستاوردی که می‌تواند تغییری اساسی را در فرآیند تکامل طراحی گوشی‌های هوشمند ایجاد کند.

منبع
CNET

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا