سامسونگ

با ربات‌های جدید سامسونگ در CES 2021 آشنا شوید

سامسونگ در جریان نمایشگاه CES 2021 با رونمایی از یک ربات خانه‌دار تحت عنوان بات هندی (Bot Handy) طرفداران برند خود را غافلگیر کرد.

این ربات به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند لباس‌های کثیف را از روی زمین بردارد و داخل ماشین لباسشویی قرار دهد، ظرف‌های نشسته را داخل ماشین ظرف‌شویی مرتب کند، میز را مرتب کند، نوشیدنی بریزد و یا حتی نوشیدنی را برایتان بیاورد.

سباستین سونگ مدیری تیم تحقیقات سامسونگ در این رویداد گفت: هندی بات به لطف کارکردهای مختلف خود می‌تواند در آشپزخانه، اتاق نشیمن و هر جایی در خانه که به یک نیروی کمکی نیاز دارید، مفید واقع شود.

با انتشار ویدیوهایی مربوط به این ربات، می‌توان فهمید که چیزی به تولید نهایی و عرضه این محصول جدید باقی نمانده است. با این حال، سامسونگ در این مراسم هیچ حرفی از قیمت و زمان عرضه هندی بات نزد. اگر خاطرتان باشد سامسونگ همواره از نمایشگاه CES برای معرفی ایده‌های خود برای تولید ربات‌هایی جدید بهره می‌گیرد که البته بخش زیادی از این ربات‌ها در حد طرح مفهومی‌هستند یا یک مدل واقعی.

با این حال، سامسونگ اعلام کرد که این ربات در دست ساخت است و این یعنی انتظار علاقه‌مندا ن چندان طولانی نخواهد بود. در خصوص مشخصات بات هندی باید گفت که این ربات از قد نسبتا بلندی برخوردار است و با رنگ مشکی و سفید رنگ‌آمیزی شده است.

این ربات همچنین به یک بازوی رباتیک دو دو چشم دیجیتال بزرگ مجهز شده است. بازوی این ربات، از سه جا خم می‌شود که شامل شانه، آرنج و مچ می‌شوند و بدین ترتیب می‌تواند به خوبی از عهده انجام کارهای مختلف برآید.

در قسمت بالایی بدنه و همچنین روی دست این ربات، دوربین‌های تعبیه شده که به هندی بات در شناسایی و تشخیص اجسام کمک می‌کند. سامسونگ اعلام کرد که این ربات می‌تواند مواد تشکیل‌دهنده اشیای مختلف را تشخیص دهد و بر اساس این ارزیابی، میزان نیروی وارده را محاسبه کرده و آن‌ها را بردارد.

سامسونگ علاوه بر هندی بات، اطلاعات تازه‌ای را از ربات دیگری به نام Bot Care نیز ارائه داد. این ربات برای اولین بار در سال 2019 معرفی شد و می‌تواند نقش یک دستیار شخصی را برای کاربران ایفا کند. سامسونگ در این مراسم نشان داد که این ربات می‌تواند به صورت خودکار، نمایشگر تعبیه‌شده روی خود را روشن کند تا کاربر بتواند تماسی ویدیویی را برقرار کند.  متاسفانه در خصوص قیمت و زمان عرضه این ربات نیز اطلاعات از سوی چشم‌ بادامی‌ها ارائه نشد.

با ربات‌های جدید سامسونگ در CES 2021 آشنا شوید

محصول بعدی سامسونگ برای رویداد CES امسال، ربات JetBot 90 AI+ بود که در واقع یک ربات جاروبرقی هوشمند به حساب می‌آید. در دل این ربات، فناوری‌ها و سنسورهای پیشرفته‌ای همانند لیدار، سنسور سه بعدی و فناوری هوش مصنوعی به‌کار رفته که به این ربات در تشخیص اشیا و فرار از برخورد با آن‌ها کمک می‌کند.

به گفته سامسونگ، این ربات به قدری هوشمند است که می‌تواند اشیای شکننده را تشخیص دهد و برای اجتناب از برخوردهای احتمالی، از آن‌ها فاصله بگیرد. همچنین روی بدنه این ربات، یک دوربین نصب شده که کاربر می‌تواند وضعیت حیوانات خانگی خود را به صورت لحظه‌ای رصد کند.

به گفته سامسونگ، JetBot 90 AI+ در نیمه نخست سال 2021 میلادی وارد بازار خواهد شد.

با ربات‌های جدید سامسونگ در CES 2021 آشنا شوید

منبع
ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا