ایرانموبایل

فعال‌سازی قانونی روزانه ۶۵ الی ۸۵ هزار گوشی در کشور

نماینده وزیر صمت در اصناف کشور: بیش از ۲۰ هزار گوشی تلفن همراه مسافری بصورت غیرقانونی ثبت شده است

به گفته نماینده وزیر صمت در اصناف کشور روزانه حدود ۶۵ الی ۸۵ هزار گوشی در کشور به صورت قانونی فعال می‌شود.

ابراهیم درستی در نشست خبری که روز پنجشنبه ۱۸ دی برگزار شد اعلام کرد که بیش از ۲۰ هزار گوشی تلفن همراه مسافری بصورت غیرقانونی ثبت شده است که با تعامل با مسئولان سامانه همتا در جهت رفع مشکلات برای هموطنان و واحدهای صنفی تنها ۴ هزار از این تعداد گوشی‌ها که فعال نشده بودند، قطع شده است.

ابراهيم درستی در این خصوص اظهار داشت: این نشست در راستای پیگیری رفع مشکل تعدادی از گوشی‌های تلفن همراه مسافری صورت پذیرفت و با تعامل مناسبی که فی مابین اتحادیه و سامانه همتا وجود دارد، انشاء ا… بتوان در این شرایط سخت کرونائی که اصناف یک سال درگیر آن هستند و متحمل ضرر و زیانهای فراوانی شده اند، مشکل واحدهای صنفی و مصرف کننده حل شود.

درستي تاکید کرد: حدود ۳۴۰۰ عدد از گوشی‌هایی که قطع گردیده بدلیل اشتباهاتی که بعضا در گمرک صورت گرفته از جمله ثبت شماره گذرنامه‌های تکراری و سوء استفاده برخی افراد از امکان ثبت تلفن همراه مسافری دچار مشکل شده اند.

وي با بیان اینکه در هفته آینده نشستی با مسئولان گمرک برگزار خواهیم نمود، افزود: در تلاشیم تا با مذاکره با گمرک امکان بازگشت حق گمرکی گوشی‌های قطع شده را فراهم نمائيم.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران بیان داشت: توسط سامانه شناسایی همتا، سرشاخه‌های ثبت غیرقانونی گوشی‌های تلفن همراه که باعث مشکلات عدیده‌ای برای واحدهای صنفی و هموطنان گردیده اند، شناسایی و با این افراد برخورد قانونی خواهد شد.

نايب رئیس اول اتاق اصناف تهران تصریح کرد: روزانه حدود ۶۵ الی ۸۵ هزار گوشی در کشور به صورت قانونی فعال می‌شود و این میزان در حال حاضر جوابگوی بازار است و کمبودی در عرضه گوشی در بازار نخواهیم داشت.

ابراهيم درستی در پایان تاکید کرد: از واحدهای صنفی و مردم درخواست دارم قبل از خرید تلفن همراه از واردات قانونی با استعلام اصالت گوشی از طریق سامانه همتا اطمینان حاصل نمایند تا دچار مشکلات نشده است.

منبع
اتاق اصناف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا