اپل

رکورد خرید اپلیکیشن در اپ استور در روز سال نو میلادی شکسته شد

اپل با انتشار گزارشی اعلام کرد کاربران اپ استور در روز سال نو میلادی، بالغ بر 540 میلیون دلار برای خرید اپلیکیشن هزینه کردند.

این میزان خرید در روز سال نوی میلادی، تاکنون سابقه نداشته و در نوع خود رکوردی جدید محسوب ‌می‌شود. جالب‌تر آنکه طبق گفته این شرکت، میزان خرید کاربران در اپ استور طی بازه زمانی شب کریسمس تا شب سال نو نیز حدود 1.8 میلیارد عنوان شده است.

اپل در گزارش خود نوشت که بخش زیادی از این خریدها، مربوط به اپلیکیشن‌‌های بازی بوده و کاربران در این روزهای تعطیل، بیشتر سرگرم بازی بوده‌اند. در این بین، خرید اپلیکیشن‌‌های مربوط به بخش کالاها و خدمات دیجیتال اپ استور نیز بخش قابل توجهی را به اختصاص داد.

البته این افزایش کم‌سابقه چندان هم عجیب نیست. در این روزها که به دلیل همه‌گیری کرونا، ملاقات‌‌های حضوری به حداقل رسیده و هدایای ارسالی نیز با تاخیر به دست افراد ‌می‌رسد، یکی از بهترین راه‌‌ها برای شاد کردن دوستان و نزدیکان، افزایش اعتبار اکانت اپ استور افراد است.

از طرفی دیگر، امکان رفتن به سینما و رستوران‌‌ها نیز فراهم نیست و کاربران ترجیح ‌می‌دهند تا وقت خود را در روزهای تعطیل، با بازی و استریم فیلم‌‌های مختلف بگذرانند. درآمدهای اپل از طریق سرویس‌‌ها و خدمات، برای این شرکت بسیار حائز اهمیت است چراکه در مواقعی که فروش محصولات سخت‌افزاری اپل روندی کاهشی را در پیش ‌می‌گیرد، این کسب‌وکار ‌می‌تواند تا حدودی افت فروش را جبران کند.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا