استارتاپایران

سپیدار سیستم وارد فرابورس شد

عرضه اولیه‌ی شرکت سپیدار سیستم آسیا در روز چهارشنبه مورخ 99/10/17 انجام می‌پذیرد

شرکت نرم‌افزاری سپیدار سیستم در بازار دوم فرابورس پذیرش شده و عرضه اولیه آن یعنی ۱۵ درصد از سهام این شرکت معادل ۳۰ میلیون سهم از مجموع ۲۰۰ میلیون سهم، امروز روز چهارشنبه ۱۷ دی ماه انجام می‌پذیرد.

مدیرعامل سپیدار سیستم با اشاره به این موضوع که در حال حاضر سپیدار سیستم هم از نظر مالی و هم از نظر فنی در شرایطی قرار دارد که می‌تواند اعتماد فعالان بازار سرمایه را جلب کند، توضیح می‌دهد: «با روند افزایشی جذب مشتری و درآمد شرکت و همچنین ظرفیت مناسب بازار، حالا فرصت برای توسعه بیشتر از طریق ورود به بازار سرمایه فراهم شده است. حضور در فرابورس منجر به تغییرات قابل توجهی در سپیدار سیستم می‌شود؛ از جمله ارزش‌گذاری واقعی، اعتباربخشی و اعتمادسازی در بازار که باعث جذب بیشتر مشتری‌های می‌شود. در همین راستا شرکت بورس و اوراق بهادار با درج شرکت «سپیدار سیستم» با کد «۷۲۲۰» و نماد «سپیدار» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس، مجوز عرضه ۱۵ درصد از سهام شرکت را صادر کرده است. عرضه اولیه آن که امروز (۱۷ دی ۹۹) انجام می‌شود، ۱۵ درصد از سهام شرکت سپیدار سیستم، معادل ۳۰ میلیون سهم از مجموع ۲۰۰ میلیون سهم این شرکت است. »

به گفته حمیدرضا رنجبری، مدیرعامل سپیدار سیستم، تعداد مشتریان این شرکت در طی ۱۲ سال فعالیت به بیش از ۶۷ هزار کسب و کار رسیده و علاوه بر هدف افزایش سهم بازار خود به دنبال تکمیل سبد مشتریان فعلی خود نیز است. همچنین او با اشاره به جهش درآمدی این شرکت می‌گوید: «این شرکت در حوزه درآمد نیز جهش قابل توجهی را داشته است به طوری که میزان درآمد شرکت از محل فروش محصولات و خدمات از سطح ۱۴۳ میلیون تومان در سال ۸۸ به بیش از ۳۸ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده است و انتظار می‌رود درآمد شرکت در سال ۹۹ به بیش از ۷۰ میلیارد تومان برسد. مقایسه درآمدی این شرکت در دو سال ۹۷ و ۹۸، افزایش ۶۵ درصدی داشته است. حاشیه سود عملیاتی شرکت از ۱ درصد در سال ۸۸ به ۶۴ درصد در سال ۹۸ رسیده است.»

سپیدار سیستم آسیا یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت همکاران سیستم است که در سال ۱۳۸۷ برای ارائه خدمات به نرم‌افزاری کسب و کارهای کوچک در کشور تأسیس شد. درواقع این شرکت دانش‌بنیانی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط در حوزه‌های مختلف، محصول عرضه می‌کند. اصلی‌ترین محصول این شرکت، مجموعه نرم‌افزارهای «سپیدار» است، نرم‌افزاری که برای مدیریت هوشمندانه شرکت‌ها طراحی شده است. محصول دیگر این شرکت نرم‌افزار حسابداری-فروشگاهی «دشت» ویژه اصناف و فروشگاه‌ها است. این شرکت در حال حاضر جزو موفق‌ترین و شناخته شده‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه نرم‌افزاری ایران محسوب می‌شود.

به گفته مدیران سپیدار سیستم بخش عمده شرکت‌های تازه تأسیس شده، سپیدار را برای مدیریت فرآیندهای مالی کسب وکار خود انتخاب کرده‌اند. از سوی دیگر سپیدار سیستم به پشتوانه اعتبار فنی همکاران سیستم شرایط لازم برای حرکت سریع در بازار نرم‌افزار را دارد. به گفته حمیدرضا رنجبری، مدیرعامل سپیدار سیستم توسعه شبکه فروش و خدمات در سراسر کشور با هدف پوشش دهی حداکثری بازار از مزایای رقابتی شرکت سپیدار سیستم در راستای رشد کسب و کار خود بوده است که هم‌اکنون با ورود به دوازدهمین سال فعالیتش، با بیش از ۲۹۰ نمایندگی فروش و خدمات در سراسر کشور به یکی از قدرتمندترین بازیگران بازار نرم‌افزار تبدیل شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا