اپل

شارژرهای جدید اپل در راهند

احتمالا در آینده نزدیک شاهد عرضه آداپتورهای شارژ کوچک‌تری برای مک بوک‌های اپل خواهیم بود.

به نظر می‌رسد که شرکت اپل قصد دارد از آداپتورهای کوچک‌تری که به جای سیلیکون، از نیترید گالیم تولید شده، در نسل جدید مک بوک‌های خود استفاده کند. نیترید گالیم این امکان را به تولیدکنندگان می‌دهند تا بتواند آداپتورهای شارژ کوچک‌تری را برای محصولات خود تولید کنند.

این خبر می‌تواند برای کاربران مک که از شارژرهای اصلی اپل استفاده می‌کنند، خبر خوبی باشد چراکه شارژرهای اصلی اپل، از حجم و اندازه بزرگ‌تری نسبت به شارژرهای تولیدشده توسط سایر شرکت‌ها برخوردارند و این تصمیم می‌تواند برای طرفداران برند اپل، خوشایند باشد.

گفته می‌شود که شرکت ایرلندی Navitas Semiconductors این آداپتورهای شارژ نیترید گالیمی‌را برای اپل تولید خواهد کرد. شرکت TSMC نیز تراشه‌های مورد نیاز برای استفاده از شارژرها را برای اپل طراحی خواهد کرد.

البته هنوز این گزارش با واکنشی از سوی اپل همراه نشده؛ اما اگر به واقعیت تبدیل شود، بعید به نظر می‌رسد که اپل بخواهد استفاده از این شارژرها تنها به مک بوک‌های خود محدود کند و امکان استفاده از آن را برای کاربران سایر دستگاه‌های خود فراهم نکند.

البته اخیرا شرکت اپل در اقدامی‌به منظور جلوگیری از آسیب‌های زیست‌محیطی ناشی از شارژرهای خود، گوشی‌های آیفون 12 را بدون شارژر عرضه کرد. تصمیمی‌که اگرچه با واکنش طعنه‌آمیز برخی از شرکت‌ها همانند سامسونگ و شیائومی‌همراه بود اما طولی نکشید که این دو شرکت نیز از تصمیم خود برای حذف شارژر از باکس گوشی‌های جدید خود خبر دادند.

آداپتورهای شارژ نیترید گالیمی‌اخیرا مورد توجه برخی از تولیدکنندگان قرار گرفته است. شرکت Aukey که در زمینه تولید قطعات جانبی محصولات الکترونیکی فعالیت دارد، چندی پیش شارژری تحت عنوان Omnia Mix3 را تولید کرد که از سرعت شارژ 90 واتی بهره می‌برد. این شارژر علاوه بر حجم کمتر نسبت به شارژرهای اصلی اپل، می‌تواند با سرعت بیشتری مک بوک‌ها را شارژ کند.

منبع
Cultofmac

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا