اپل

اپل در سال 2021 از چه محصولاتی رونمایی می‌کند؟

به نگاهی به کارنامه اپل در سال 202 می‌توان نمره قبولی را به این شرکت و عملکرد آن در عرضه محصولات جدید و متنوع داد. سالی که برای رایانه‌های مک، آیپد و همچنین اپل واچ بسیار خوش‌یمن بود و ویژگی‌های جدیدی را به خود دیدند.

حال که آغازین روزهای سال جدید میلادی را پشت سر می‌گذاریم، قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به دستگاه‌ها و محصولات جدیدی که احتمال رونمایی از آن‌ها در سال 2021 می‌رود.

رایانه‌های مک در سال 2021

همانطور که می‌دانید اپل در سال گذشته میلادی، گامی‌بزرگ را در تولید محصولات مگ برداشت و با قطع وابستگی خود از تراشه‌های اینتل، از پردازنده‌های اختصاصی M1 در این خانواده استفاده کرد. اما اولین مک‌های مجهز به M1، شباهت زیادی به نسخه‌های قبل از خود دارند و انتظار می‌رود که در سال پیش رو، شاهد تغییراتی جدی در این زمینه باشیم.

مینگ-چی کو، تحلیلگر مرکز تحقیقاتی TF International Securities، با انتشار گزارشی نوشت که اپل احتمالا دو مدل مک بوک پرو مجهز به نمایشگرهای 14 و 16 اینچی را برای سال 2021 در نظر گرفته است. گفته می‌شود که این دو محصول به ترتیب در سه ماهه دوم و سه ماهه سوم سال جاری عرضه خواهند شد.

هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص این محصولات در دست نیست، اما انتظار می‌رود که از میزان حاشیه کناری اطراف نمایشگر کم شود و طراحی مدرن‌تری را شاهد باشیم. همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که فیس آیدی نیز به مک‌های جدید راه خواهند یافت.

استفده از فناوری 5G نیز در این محصولات دور از انتظار نیست. در خصوص پردازنده نیز باید گفت که در مک‌های امسال، اپل از نسل جدید تراشه‌های سری M استفاده خواهد کرد که می‌تواند سرعت پردازشی بالاتر و عملکرد قوی‌تری را برای دستگاه به ارمغان آورد. احتمالا اپل از تراشه‌ای مجهز به 32 هسته پردازشی در مک بوک پرو جدید استفاده خواهد کرد.

در خصوص آی‌مک جدید نیز شنیده‌هایی به گوش می‌رسد و گفته می‌شود که امسال شاهد عرضه نسخه به‌روز شده‌ای از این محصول با نمایشگری بزرگ‌تر و حاشیه‌های کناری نمایشگر کمتری خواهیم بود.

آیپدها در سال 2021

طبق آخرین گزارش‌ها، آیپد پرو جدید اپل به نمایشگری با پنل مینی LED مجهز خواهد بود. محصولی که طبق گفته مینگ-چی کو این تبلت پرطرفدار در نیمه نخست سال 2021 به دست علاقه‌مندان خواهد رسید. همچنین این این تبلت به فناوری 5G نیز مجهز خواهد بود.

گفته می‌شود که در آیپد پرو 2021 از نسل جدید پردازنده‌های A14 استفاده خواهد شد که پیشتر در آیپد ایر 4 و آیفون 12 به کار رفته بود. همچنین شاهد تغییراتی در پلتفرم نرم‌افزاری دستگاه خواهیم بود و آیپد او اس 15 را در این تبلت مشاهده خواهیم کرد.

از جمله ویژگی‌های مورد انتظار در این نسخه می‌توان به پشتیبانی از ایجاد چند اکانت اشاره کرد.

اپل واچ در سال 2021

بی‌تردید در سال جاری، مهندسان اپل نسخه‌ای جدید و با طراحی متفاوتی از اپل واچ را به بازار عرضه خواهند کرد. مینگ-چی کو، تحلیلگر محصولات اپل نیز مدعی شد که این ساعت به قابلیت‌های نوآورانه‌ای مربوط به مدیریت سلامت و با طراحی ارتقایافته عرضه می‌شود.

از میان ویژگی‌های جدیدی که برای این ساعت پیش‌بینی شده می‌توان به سنسور فشار خون و سنسور قند خون اشاره کرد.

آیفون‌ها در سال 2021

از آنجایی که اپل در سال 2020، تغییرات زیادی را در گوشی‌های جدید خود اعمال کرد، بعید به نظر می‌رسد که در آیفون‌های سال 2021 شاهد تغییرات عمده‌ای باشیم. با این حال، تحلیلگر محصولات اپل پیش‌بینی کرد که این گوشی‌ها با دوربین ارتقایافته نسبت به مدل‌های 2020 عرضه خواهند شد.

برخی از منابع خبری نیز مدعی شده‌اند که طراحی آیفون‌های 2021 به صورت «Portless» یا بدون درگاه خواهد بود؛ بدین معنی که دیگر جایی برای درگاه شارژ روی بدنه دستگاه وجود نخواهد داشت و دستگاه به صورت وایرلس شارژ خواهد شد.

هنوز نام این محصول مشخص نشده اما برخی کارشناسان، آیفون 2021 را آیفون 13 و برخی نیز آن را آیفون 12اس نامگذاری کرده‌اند.

ایرپاد و هوم‌پاد در سال 2021

احتمالا در سال 2021، اپل نسخه ارزان‌قیمتی از ایرپادهای خود را به بازار عرضه کند. گفته می‌شود که این ایرپادها از لحاظ طراحی با مدل قبل از خود برابری خواهند کرد اما به دلیل ارزان‌ بودن، قابلیت حذف نویز فعال در آن وجود نخواهد داشت.

اگر خاطرتان باشد اپل در سال 2020، هوم‌پاد مینی ارزان‌تری را معرفی و به بازار عرضه کرد که اکنون طبق گزارش بلومبرگ، اسپیکر هوشمند جدید اپل از لحاظ قیمتی بین هوم‌پاد 299 دلاری و هوم‌پاد مینی 99 دلاری جای خواهد گرفت.

اما مینگ-چی کو اعلام کرد که تقاضا برای مدل‌های هوم‌پاد، مطابق با انتظارات اپل نبوده و فعلا طراحی و توسعه مدل‌های جدید متوقف شده است.

اپل تی‌وی و اپل تی‌وی پلاس در سال 2021

گزارش‌های زیادی مبنی بر تصمیم اپل برای عرضه مدل جدیدی از اپل تی‌وی در سال 2021 به گوش می‌رسد. محصولی که به پردازنده‌ای قوی‌تر مجهز خواهد بود تا کاربران بتوانند اجرای بازی‌های مختلف را بدون دردسر تجربه کنند.

برخی منابع خبری نیز از احتمال عرضه یک کنترلر جدید برای بازی‌های اپل خبر داده‌اند که هنوز خبر موثقی در این خصوص منتشر نشده است. در خصوص سرویس استریم ویدیوی اپل تی‌وی پلاس نیز باید گفت که در سال 2021 با فیلم‌ها و برنامه‌های جدید در خدمت مشترکان خود خواهد بود. گفته می‌شود که در سال 2021 برای طرفداران این سرویس، خبرهای خوبی در راه خواهد بود.

منبع
Cultofmac

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا