ایران

صدور ۲۵۲ فقره پروانه کسب اینترنتی در پاییز ۹۹

اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در پاییز سال جاری ۲۵۲ فقره پروانه کسب‌وکار صادر کرده که بیشترین آن مربوط به استان تهران با تعداد ۱۴۶ پروانه بوده است.

طبق گزارشی که اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی منتشر کرده است، از کل پروانه‌های صادر شده در پاییز امسال استان‌های اصفهان، فارس و قزوین بعد از تهران بیشترین پروانه را کسب کرده‌اند. همچنین در پاییز ۹۹ برای استان‌های ایلام، لرستان، سمنان و خراسان شمالی تاکنون پروانه‌ای صادر نشده است.

در این گزارش به شرح جزییاتی از پروانه‌های صادره از جمله پراکندگی پروانه‌ها در سطح کشور، جنسیت دریافت‌کنندگان پروانه و همچنین نوع کسب‌وکارهای دریافت کننده مجوز پرداخته شده است.

 

تاکنون ۱۸۴۷ عدد پروانه کسب از طرف اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی صادر شده است که ۲۲۳ عدد در سال ۱۳۹۵ و ۲۳۵ پروانه در سال ۱۳۹۶ به کسب‌وکارهای مختلف داده شده است. همچنین در سال ۱۳۹۷ هم ۵۴۳ پروانه و در سال ۱۳۹۸ تعداد ۴۱۸ پروانه از سوی اتحادیه صادر شده است.

از کل مجوزهای صادره، ۲۱۹ پروانه مربوط به مردها بوده که نشان‌دهنده مشارکت ۸۶درصدی آن‌ها است. ۳۳ عدد از کسب‌وکارهایی که از اتحادیه پروانه کسب کرده‌اند، خانم بوده‌اند که نسبت به گزارش قبلی، میزان کسب پروانه توسط خانم‌ها در فصل پاییز با افزایش ۳ درصدی همراه بوده است.

همچنین ۱۰۳ پروانه کسب صادرشده یعنی ۴۱.۵ درصد آن‌ها از نوع حقوقی بوده و ۱۴۹ عدد آن از نوع حقیقی هستند که شامل ۵۹.۵ درصد می‌شود.

میزان پراکندگی پروانه‌های صادرشده در گزارش اتحادیه نشان می‌دهد که دسته «عرضه انواع کالا و خدمات در فروشگاه‌های مجازی» با ۵۴/۷ درصد بیشترین میزان پروانه کسب شده را از آن خود کرده است. «عرضه انواع کالا در فروشگاه‌های مجازی» با ۲۴/۶ درصد در جایگاه بعدی است. در گزارش کلی اتحادیه هم رسته «عرضه انواع کالا و خدمات در فروشگاه‌های مجازی» نیز جزو رسته‌هایی بود که بیشترین پروانه را کسب کرده بودند.

 

 

در این میان فروشگاه بزرگ با تخصیص ۳۲.۱ درصد از پروانه‌های کسب بیشترین جواز را در فصل پاییز در این دسته کسب نموده است. همچنین ۲۰.۶۳ درصد از پروانه‌های کسب شده به بخش محصولات دیجیتال و لوازم خانگی اختصاص دارد. کسب‌وکارهای آرایشی، بهداشتی و طبی ۶.۳ درصد و ۲.۳۸ درصد پروانه‌های صادر شده مربوط به بخش تبلیغات تعلق داشته است.

همچنین ۱.۹۸ درصد پروانه‌ها به بخش خرده فروشی مواد غذایی، ۵.۱ درصد هم به قسمت خدمات وب و فناوری اطلاعات تعلق داشته است.

مابقی مجوزها در دسته‌های خدمات هوشمند شامل خدمات مالی، خدمات منزل، خشکشویی آنلاین و گلفروشی آنلاین؛ جابه‌جایی هوشمند شامل تاکسی‌های هوشمند، حمل بار آنلاین و پیک هوشمند؛ محصولات دیجیتال و لوازم برقی شامل محصولات دیجیتال، فروشگاه قطعات الکترونیکی و لوازم برقی؛ فروشگاه بزرگ شامل پوشاک، کیف و کفش، سیسمونی کودک، لوازم خانگی، لوازم سفر، ورزشی و سرگرمی صادر شده است.

همچین طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، به دلیل بحران بیماری کووید ۱۹ در کشور متقاضیان حقیقی پروانه کسب وکارهای مجازی تا پایان سال ۱۳۹۹ برای صدور و یا تمدید پروانه کسب از ارائه گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم معاف بوده و می‌توانند صرفاً با ارائه تعهدنامه اقدام به دریافت پروانه کسب نمایند. طبق ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم، صدور یا تجدید یا تمدید کارت بازرگانی و پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی یا حقوقی از طرف مراجع صلاحیت‌دار منوط به ارائه گواهی از اداره امور مالیاتی مربوطه مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی‌شده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بررسی و نظرات کاربران در مورد گوشی ردمی نوت 11 پرو پلاس شیائومی 5G نسخه هند - Xiaomi Redmi Note 11 Pro+ 5G India گفت:

    نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل شیائومی

    پرسش و پاسخ در مورد مانیتور شیائومی 24.5 اینچ مدل Mi Fast

    عکس های پاور بانک شیائومی می پاور بانک 2S PLM09ZM با ظرفیت 10000 میلی‌آمپر ساعت

    بررسی و نظرات کاربران در مورد پاور بانک شیائومی می پاور بانک 2i PLM06ZM با ظرفیت 20000 میلی‌آمپر ساعت

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا