تکنولوژیموبایل

گوشی شیائومی‌‌ می‌11 بدون شارژر عرضه می‌شود

مدیرعامل شیائومی: این اقدام گامی در جهت حفظ محیط زیست است

به نظر می‌رسد که شیائومی‌ قصد دارد تا شارژر پرچمدار جدید خود یعنی می‌11 را از جعبه این گوشی حذف کند.

این تصمیم در حالی اتخاذ خواهد شد که حدود دو ماه پیش، یعنی زمانی که اپل اقدام به برداشتن آداپتور شارژر از جعبه گوشی‌های آیفون 12 خود کرد، این شرکت چینی به انتشار توییتی طعنه‌آمیز به اقدام اپل نوشت: نگران نباشید، ما از جعبه گوشی می10 پرو، چیزی را حذف نمی‌کنیم.

لی جون، مدیرعامل شیائومی ‌در همین رابطه، پستی را در شبکه اجتماعی ویبو چین منتشر و اعلام کرد که تصمیم اخیر یعنی حذف شارژر از جعبه گوشی می‌11، اقدامی‌در جهت حفاظت از محیط‌زیست بوده است. وی همچنین عنوان کرد که در طی کنفرانس مطبوعاتی شیائومی ‌در تاریخ 28 دسامبر یعنی فردا، جزییات بیشتری را در این خصوص منتشر خواهد کرد.

همانطور که می‌دانید اپل برای اولین بار، آداپتور شارژر و همچنین هدفون سیمی‌را که همواره همراه با گوشی‌های قبلی این شرکت عرضه می‌شدند، از جعبه گوشی آیفون 12 حذف کرد. در آن زمان، شرکت‌هایی همچون شیائومی، سامسونگ و وان پلاس با انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، این اقدام اپل را مورد تمسخر قرار دادند.

اما حقیقت ان است شارژری که هرساله همراه با گوشی‌های هوشمند عرضه می‌شود، کارایی خود را تا چند سال از دست نمی‌دهد و می‌تواند به نیازهای خریداران گوشی‌های جدید پاسخ دهد. از طرفی دیگر، وارد شدن این حجم زیاد شارژر به بازار و در نتیجه، دورریخت آن‌ها منجر به بروز معضلی به نام زباله‌های الکترونیکی شده که متاسفانه در طی سال‌های اخیر این مسئله نگرانی‌های زیادی را در سراسر جهان به وجود آورده است.

با این حال، برخی از کاربران نیز این تصمیم یعنی حذف شارژر را به ضرر برخی از خریدارانی می‌دانند که تاکنون جزو کاربران شیائومی، اپل، سامسونگ یا غیره نبوده‌اند و از این رو، با انتخاب یک گوشی جدید می‌بایست هزینه جداگانه‌ای را نیز برای خرید شارژر بپردازند.

طبق آخرین شنیده‌ها، سامسونگ نیز قصد دارد تا شارژر را از جعبه گوشی‌های گلکسی اس21 خود حذف کند. به نظر می‌رسد که رفته رفته این مسئله به رویه‌ای ثابت در میان تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند تبدیل خواهد شد؛ اقدامی‌که اپل سردمدار آن بوده است.

 

منبع
Mashable

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا