خودروخودرو الکتریکی

خودروی الکتریکی کامپکت تویوتا سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود

چند وقتی است که شنیده‌هایی مبنی بر تصمیم تویوتا برای عرضه یک خودرو الکتریکی کوچک و جمع‌وجو در سال ۲۰۲۱ به گوش می‌رسد.

خودرویی با قابلیت حمل دو سرنشین که می‌تواند برای علاقه‌مندان به خودروهای الکتریکی و مقرون به‌صرفه، گزینه مناسبی برای خرید باشد. البته از این محصول نباید انتظار پیمایش مسافت‌های طولانی را داشت، اما برای جابجایی‌های داخل شهری می‌تواند کاربردی باشد و جای خالی تویوتا در بازار خودروهای الکتریکی ژاپن را تا حدودی پُر کند.

طبق اطلاعاتی که در وب‌سایت Nikkei ژاپن منتشر شده، در مرحله نخست تنها ۱۰۰ دستگاه از این خودروی الکتریکی کامپکت به فروش خواهد رفت. این محصول در حالی وارد بازار خواهد شد که دولت ژاپن چندی پیش اعلام کرد که تا اواسط دهه ۲۰۳۰ میلادی، تنها خودروها خودروهای تمامی‌الکتریکی یا هیبریدی حق تردد خواهند داشت.

تویوتا انتظار دارد که از این خودروی الکتریکی کوچک، برای پیمودن مسیرهای داخل شهری و یا جاده‌های کوهستانی مورد استفاده قرار گیرد. گفته می‌شود که در فاز نخست، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی این خودرو را دریافت خواهند کرد و در سال ۲۰۲۲ نیز عرضه عمومی‌آن آغاز خواهد شد.

این شرکت ژاپنی، قصد دارد تا با تولید خودروهایی الکتریکی در کلاس‌های مختلف، نیازها و سلایق مختلف بازار و خریداران را پاسخ دهد. گفته می‌شود که این خودروی تویوتا با قیمتی بین ۱۵ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار و ۴۰۰ دلار به فروش برسد.

همچنین، طبق اطلاعاتی که در این وب‌سایت آمده، این خودروی الکتریکی کامپکت می‌تواند با یک بار شارژ تا ۱۰۰ مایل (۱۶۰ کیلومتر) را بپیماید. مهندسان تویوتا، این خودرو را به یک باتری لیتیوم یونی مجهز خواهند کرد و به گونه طراحی خواهد شد که می‌تواند برای افراد جوان، سالمند و یا افرادی که برای اولین بار پشت فرمان می‌نشینند، مناسب باشد.

خودروی الکتریکی کامپکت تویوتا سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود

اگر خاطرتان باشد، تویوتا اولین خودروی الکتریکی خود را در سال گذشته میلادی تحت عنوان UX300e عرضه کرد. محصولی که می‌تواند با یک بار شارژ، تا ۳۶۷ کیلومتر بپیماید. اخیرا دولت ژاپن، تویوتا را بر این داشته تا خودروهایی الکتریکی در مدل‌های مختلف را تولید و جایگزین محصولات بنزینی کند.

منبع
Slashgear

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا