سامسونگ

گلکسی اس۲۱ اولترا مجهز به شش دوربین عرضه می‌شود

اخیرا اطلاعات جدیدی از کهکشانی‌های جدید سامسونگ موسوم به گلکسی اس ۲۱ به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد مدل اولترا این خانواده مجهز به شش دوربین عرضه خواهد شد.

همانطور که می‌دانید مدل‌های گلکسی اس حدود یک ماه دیگر یعنی در ژانویه ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد و به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تا با تمرکز روی ارتقای قابلیت‌های سخت‌افزاری این گوشی‌ها، آن‌ها را به رقبای جدید خانواده آیفون ۱۲ پرو در بازار تبدیل کند.

طبق اطلاعاتی که اخیرا به بیرون درز کرده، گلکسی اس۲۱ اولترا به دوربین تله‌فوتو با قابلیت زوم ۳ و ۱۰ برابری  (با نقطه کانونی ۷۲ میلیمتری و ۲۴۰ میلیمتری) و لرزشگیر اپتیکال مجهز خواهد لود. این یعنی، گلکسی اس۲۱ اولترا از مدل سال قبل خود، یک لنز تله‌فوتوی بیشتر را در خود جای خواهد داد.

همچنین در این گزارش آمده که لنز مجهز به زوم ۱۰ برابری این گوشی همانند دوربین تله‌فوتوی گلکسی اس۲۰ از طراحی «فولدد آپتیک» برخوردار خواهد بود و انتظار می‌رود که سامسونگ باری دیگر، قابلیت زوم هیبریدی را که زوم اپتیکالی فراتر از ۱۰ برابر را به ارمغان خواهد آورد، در این محصول استفاده کند.

دوربین اصلی این گوشی اما به سنسور ۱۰۸ مگاپکیسلی (۲۴ میلیمتری) مجهز خواهد بود و از قابلیت فوکوس خودکار لیزری در آن استفاده خواهد شد؛ این ویژگی در ابتدا در گلکسی اس۲۰ اولترا وجود نداشت اما بعدا به آن اضافه شد.

طبق گفته منابع خبری، اگرچه روی کاغذ سنسور اصلی گلکسی اس۲۱ اولترا تفاوتی با مدل قبلی خود ندارد، اما در عمل می‌تواند تصاویر و ویدیوهای باکیفیتی را ثبت و ضبط کند. در حال حاضر، آیفون ۱۲ پرو مکس را باید بهترین گوشی در زمینه عکاسی موبایلی دانست و همین مسئله، سامسونگ را بر این داشت تا باری دیگر هنر مهندسان خود را از طریق دوربین گلکسی اسی۲۱ به رخ بکشند.

این شرکت از طریق ارتقای سخت‌افزاری سیستم دوربین این گوشی سعی دارد تا عملکرد پردازشی و محاسباتی نرم‌افزار دوربین را جبران کند. در خصوص قابلیت‌های فیلمبرداری نیز باید گفت که گلکسی اس۲۱ اولترا برخلاف آیفون ۱۲ پرو که از امکان ضبط ویدیوهای ۴K بهره می‌برد، به قابلیت فیلمبرداری ۸K مجهز خواهد بود.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا