گوگل

توضیحات گوگل در خصوص اختلال اخیر در سرویس‌های این شرکت

چندی پیش، برخی از سرویس‌های گوگل همانند جیمیل و درایو برای مدت تقریبا 45 دقیقه از دسترس خارج شد و کاربران دیگر امکان استفاده از این سرویس‌ها را نداشتند.

بالافاصله پس از این اتفاق، گوگل اعلام کرد که بررسی‌های خود را برای پی بردن به علت بروز این اختلال آغاز خواهد کرد. حال به نظر می‌رسد که مهندسان گوگل به یافته‌های جدید در این خصوص دست یافتند و گوگل نیز آن را با کاربران در میان گذاشته است.

به گفته این شرکت، منشا این اختلال به اقدامات گوگل در سرویس User ID services برمی‌گردد؛ جایی که فرآیند احراز هویت مربوط به اکانت‌های کاربران انجام می‌شود. در واقع، این مشکل از ماه اکتبر یعنی زمانی که گوگل برای تخصیص منابع سیستم خود به سیستم یا زیرساختی جدید مهاجرت کرد. در حالی این جابجایی اتفاق افتاد که بخش‌هایی از سیستم قدیمی‌همچنان در جای خود باقی مانده بود.

این اتفاق باعث شد تا پیغام خطایی مبنی بر صفر شدن میزان استفاده به نمایش درآید. البته گوگل تدابیری را برای جلوگیری از بروز چنین اختلالاتی اندیشه بود، اما متاسفانه این راهکارها دوام چندانی نداشت و سیستم‌های خودکار، به نحوی عمل می‌کردند که انگار مشکلی جدی به وجود آمده است.

گوگل اعلام کرد که اگرچه برای مشکل‌هایی این‌چنینی، راه‌حل‌هایی را در نظر گرفته بود اما این راهکارهای به گونه‌ای طراحی نشده بودند که بتوانند این مشکل خاص را که اخیرا رخ داد، رفع کنند. این شرکت از کاربرانی که این اختلال باعث ایجاد مشکلاتی در فعالیت‌های شخصی و کسب‌وکارشان شده بود، عذرخواهی کرد. همچنین اعلام کرد که این مشکلات را که مناطق زیادی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، جدی می‌گیرد و در جهت رفع آن‌ها اقدامات جدی را در نظر می‌گیرد.

اگرچه مهندسان گوگل توانست نسبتا سریع این مشکل را برطرف کنند، اما این شرکت اعلام کرد که تمامی‌تلاش خود را به کار می‌بندد تا هرگز چنین اتفاقاتی را شاهد نباشیم.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا