اپل

نگاهی به کالبدشکافی هدفون ایرپاد مکس اپل

به جرات ‌می‌توان گفت که هیچ محصول پرطرفداری در دنیای فناوری نبوده که زیر تیغ مهندسان iFixit نرفته و کالبدشکافی نشده باشد.

حال نوبت به جدیدترین محصول اپل یعنی هدفون ایرپاد مکس رسیده تا بخش‌های مختلف آن از هم باز شده و کاربران با آنچه در دل این هدفون جدید ‌می‌گذرد، آشنا شوند. اما iFixit در خصوص این هدفون اعلام کرد که باز کردن ایرپاد مکس کار ساده‌ای نیست و همانند دیگر هدفون‌های روگوشی ن‌می‌توان قسمت‌های مختلف آن را از هم جدا کرد.

همانطور که ‌می‌دانید ایرپاد مکس به درایورهای داینامیک 40 میلیمتری، دو بالشتک مجهز به قابلیت آهنربایی، هشت میکروفون برای حذف صداهای مزاحم یا همان نویز و دو تراشه H1 برای هر یک از گوشی مجهز شده است.

زمانی که این هدفون زیر اشعه ایکس رفت، تصاویر نشان داد که این محصول از دو باتری بهره ‌می‌برد که هر دو در یک طرف هدفون جای گرفته‌اند. متخصصان iFixit اعلام کردند که اتصالات محکم و سیم‌هایی در کنار باتری‌ها قرار گرفته‌اند که دسترسی و جابجایی باتری‌ها را دشوار ‌می‌کنند.

اگرچه بخش‌های مرتبط با اسپیکر هدفون با چند پیچ سفت شده‌اند اما قسمت‌هایی نیز در ایرپاد مکس مشاهده ‌می‌شوند که با چسب، در کنار هم جای گرفته‌اند. مهندسان iFixit به ناچار مجبور به گرم کردن و حرارت دادن هدفون شدند تا بتوانند این قطعات را از هم جدا کنند.

در تصاویر زیر ‌می‌توانید قطعات داخلی هدفون ایرپاد مکس اپل را مشاهده کنید که توسط این متخصصان از هم جدا شده‌اند. از جمله این قطعات ‌می‌توان به چیپ بلوتوث، آمپلی‌فایر صدا، شتاب‌سنج و … اشاره کرد. این مرکز اعلام کرد که در طی روزهای آتی، کالبدشکافی جزیی‌تری را از این هدفون منتشر خواهد کرد.

 

منبع
9to5mac

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا